La campanya de Vilafrancs va acabar el passat 6 de gener amb tots els xecs de compra esgotats, per la qual cosa, des del govern es qualifica la iniciativa “d’èxit total”. El regidor de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort, ha subratllat que s’ha assolit l’objectiu d’incentivar el comerç local i que entre les dues emissions (juliol i desembre) s’han esgotat els 500.000 euros que l’Ajuntament tenia previst destinar. És per això que després de fer una valoració amb els comerciants i avaluar també la satisfacció dels clients, el govern ha anunciat que molt probablement la campanya es repetirà en un futur i de manera puntual.

Els Vilafrancs són xecs de compra que valen 6 euros i que permeten comprar per valor de 10 euros (la diferència l’aporta majoritàriament l’Ajuntament i una petita part el comerç adherit). En aquesta segona emissió, oberta a tota la ciutadania, es permetia comprar fins a 5 xecs per usuari, és a dir pagar 30 euros i gastar-ne 50.

En total s’han venut 43.416 Vilafrancs, cosa que suposa una injecció de 434.160 euros al comerç local encara que, com s’afanyava a recordar Montfort, segurament “l’impacte econòmic és més alt, ja que molts compradors un cop a l’establiment han comprat més. Els Vilafrancs han tingut un efecte multiplicador”.

Els establiments adherits a la campanya han estat únicament dels sectors que durant el confinament domiciliari van haver de tancar. En total han estat 184 comerços, els quals valoren amb un 8,2 la iniciativa i en un 90% afirmen que repetiran l’experiència si es dona. Per sectors, els establiments que més vendes han fet amb els  xecs han estat els d’electrodomèstics, seguits dels de roba de la llar.

Si bé al juliol, en la primera emissió, la compra de Vilafrancs estava limitada només a persones majors d’edat empadronades a la vila, en aquesta segona es va obrir l’accés a tota la ciutadania i edats. Això explica per què el 17% d’usuaris eren de fora la comarca. “Hem estat capaços de fidelitzar els compradors locals i comarcals i també d’atreure’n de fora, amb els Vilafrancs hem fet  circular l’economia”, subratllava l’alcalde, Pere Regull. Justament, i pel que fa als compradors, un 79% afirmen que han comprat més al comerç local gràcies a la campanya i el que més han valorat ha estat el mecanisme de compra.

Aposta pel marketplace

Des del govern s’insisteix que els Vilafrancs formen part d’una campanya més àmplia de promoció del comerç local i que estan treballant perquè la iniciativa es pugui repetir en moments puntuals. A la vegada, es continua apostant pel marketplace local: “és una aposta a llarg termini amb la qual estem treballant i treballarem perquè acabi quallant, ja que entenem que la digitalització del comerç local és imprescindible perquè el sector tiri endavant”, explicava Regull.

 

FER UN COMENTARI