L’Ajuntament de Vilanova recuperarà els quatre carrils de circulació a bona part la ronda Ibèrica

0
349
Ronda Ibèrica, encara amb aparcament i un carril per banda.

L’Ajuntament de Vilanova ha anunciat l’enèsim canvi a la ronda Ibèrica quant als carrils de circulació, en aquest cas per recuperar els dos carrils de circulació per cada sentit que tenia abans de la pandèmia i que va deixar en un, dins el pla de pacificació de la ciutat. Ara, l’Ajuntament ha anunciat que a partir de la primera quinzena d’octubre, tornaran els dos carrils de circulació en cada sentit, i els 40 km/h de límit de velocitat, entre el carrer Zamenhof i la comissaria dels Mossos d’Esquadra, de manera que en aquest tram ja no s’hi podrà estacionar. De fet, no es podrà aparcar entre la carretera de l’Arboç i la comissaria dels Mossos. En els trams de la ronda Ibèrica que es mantingui un únic carril de circulació per banda, entre Zamenhof i la carretera de l’Arboç, la velocitat màxima seguirà sent de 30 km/h.

La recuperació dels quatre carrils de circulació arriba després de dos anys i tres mesos de la implantació del nou model (just abans de l’estiu de 2020), quan es van treure dos carrils de pas, es van ampliar els carrils bici i els passos de vianants al llarg de tot el vial, i es van crear més places d’aparcament gratuït. El canvi va portar molta polèmica i una allau de crítiques per part de l’oposició política i d’una part de la ciutadania. Hi ha hagut col·lapses circulatoris en hora punta, bloqueig de l’accés dels vehicles d’emergències a l’hospital de Sant Antoni (que es van solucionar en part creant un carril d’accés directe al davant). També es va anunciar el 2020 que si després de l’inici escolar es veia necessari tornar als quatre carrils, es faria, però es va valorar finalment com a innecessari. Hi ha hagut canvis en la senyalització, en l’estacionament…

A partir del mes de maig d’enguany es van començar a anunciar canvis per revertir la pacificació de la ronda Ibèrica, com l’eliminació de l’aparcament a l’altura de l’hospital i convertir aquell carril en zona de pas per a emergències, serveis i transport públic. Al juny es va anunciar que es mantindrien els dos carrils des de la rambla del Llimonet fins a la carretera de l’Arboç, i també que es passarien a dos carrils en sentit Barcelona el darrer tram a tocar de la ronda Europa.

Des del govern local s’explica que amb la creació dels nous aparcaments dissuasius a tocar de la ronda, i en completar les accions del projecte de pacificació del centre de la ciutat, ja es pot recuperar la funció de la ronda com a via alternativa de circumval·lació urbana al nord de la ciutat.

Des del PSC, el regidor Juan Luis Ruiz exigeix “recuperar tota la ronda Ibèrica amb dos carrils” i assegura que els canvis parcials que ara s’anuncien són perquè s’acosten les eleccions municipals “i pel rebuig que ha generat a la ciutadania”.

FER UN COMENTARI