Coopsetània, l’Ateneu Cooperatiu de l’Alt Penedès-Garraf i els grups i cooperatives de consum del territori s’han enxarxat per promoure la campanya #hofemagroecològic amb l’objectiu de posar en valor la pagesia i els productors de proximitat i locals, especialment en el context actual com una manera de fer front a la crisi i a la situació d’emergència social actual.
En aquesta campanya s’hi han sumat vuit grups de consum de l’Alt Penedès i el Garraf: la Bresca i Panxacontenta de Vilafranca, La Vinagreta de Vilanova i la Geltrú, El Petricó i La Llibreteria de Gelida, El Circell de Sant Sadurní, La TK de Sant Pere de Ribes i La cirereta de foc d’Olivella. Els grups de consum responsable són un conjunt de persones que compren de forma conjunta i permanent d’aliments ecològics i altres productes de forma directa, a productores o a petites empreses distribuïdores per repartir posteriorment entre socis i sòcies. Amb la seva manera de consumir i abastir-se, promouen un consum respectuós amb el medi ambient, els drets i les necessitats de les persones productores i treballadores. Contribueixen, en definitiva, a transformar la societat en una de més justa i sostenible.
La majoria de productores que abasteixen els grups de consum són petites explotacions personals o familiars i, per completar la gamma d’aliments que ofereixen creen xarxes de cooperació per abastir conjuntament els grups, planificant la producció.
A Catalunya es calcula que hi ha uns 120 grups de consum. #Hofemagroecològic és una campanya creada per CoopCamp, l’Ateneu Cooperatiu del Camp de Tarragona i des de Coopsetània s’ha replicat i adaptat al territori.