L’esperit del PIINA es manté al 80% del nucli antic de Vilanova, segons el govern

0
834
Joan Giribet, Neus Lloveras i Glòria Garcia, en representació del grup municipal del PDeCAT, al govern de Vilanova.

Dimarts, a cinc dies de les eleccions, els tres representants municipals del PDeCAT que no repetiran a l’Ajuntament de Vilanova van presentar l’auditoria externa encarregada per l’Ajuntament per analitzar l’estat del paviment al nucli antic (àmbit  PIINA) i els motius de la degradació parcial del paviment. Segons va explicar el regidor de Mobilitat, Joan Giribet, l’informe constata que “es manté l’esperit del PIINA en el 80%” del barri, amb tan sols tres excepcions, motivades per la manca de manteniment i que es poden solucionar amb una inversió que aniria entre els 150.000 i els 175.000 euros: la plaça Llarga, el carrer Joaquim Mir i l’eix Fossar Vell-Església-Sant Antoni.

En aquests tres carrers de pas, hi circulen bona part dels 10.000 vehicles que diàriament creuen el nucli antic, segons l’auditoria. I la plaça Llarga en concentra 2.500, essent l’únic que supera els 2.000 que es consideren límit per poder considerar un vial com a pacificat.

L’informe planteja tres possibles solucions: canviar el paviment de la plaça Llarga, per fer-lo més resistent al pas de vehicles pesats (emergències, mudances, escombraries, el butà, subministrament d’establiments…), que són els que més deterioren l’enrajolat; fer petites reparacions a la resta de l’àmbit PIINA; i utilitzar un morter més resistent a les juntes d’entre rajoles. Giribet explica que “les patologies trobades són fruit de la normalitat d’un barri”; que “les peces trencades són molt poques”; recorda que en tancar al trànsit el carrer Palmerar ja ha baixat el trànsit a l’eix Fossar Vell-Església-Sant Antoni; i que veu el pas de vehicles pesats per Joaquim Mir “imprescindible”, com a  accés a l’hospital.

L’alcaldessa Neus LLoveras va dir, “no pots tocar la mobilitat d’un barri perquè afecta la de tota la ciutat. S’hauria de tocar tot el pla de mobilitat. I segons la llei, continua sent una zona pacificada” ja que només a la plaça Llarga es superen els 2.000 vehicles diaris. Quant al paviment malmès, per a Joan Giribet, “nou anys després d’haver invertit dos milions d’euros al carrer, destinar-hi 150.000 euros per deixar arreglat tot el que està deteriorat, és assumible”.

FER UN COMENTARI