L’estudi medionenc Bildi convida a recuperar el somriure amb la imatge de l’FM Vilafranca

0
831

Aquest dimarts els administradors de la festa major de Vilafranca, Sandra Castaño, Raimon Escofet, Ernesto Ginebra, Mariona Gusi i Felip Ortega, han presentat la imatge de la festa d’enguany, que ha estat dissenyada per l’estudi de Sant Joan de Mediona Bildi Grafiks.

La imatge pren com a punt de partida l’any 2022: segons els dissenyadors, “aquest número té una simbologia especial perquè no només estem a l’any 2022 sinó que hi ha 22 balls de Festa Major, la Capta comença el dia 22, els goigs també i, a més, és un número amb una forta simbologia associada”.

La proposta tipogràfica representa el número 22 en forma de cara somrient amb colors festius i potents que s’adaptarà a tots els formats que calguin, ja sigui per cartelleria com per marxandatge divers. Des de Bildi expliquen que han apostat per un estil tipogràfic “per fugir de la imatge més tradicional, amb fotografies de balls” i volien centrar la seva proposta en les persones que volen gaudir de la festa en el que es preveu que sigui l’any de sortida de la pandèmia de la Covid-19.

L’equip de Bildi. // TONI GALITÓ

Amb aquesta idea reivindiquen el somriure: “volem prioritzar aquells somriures que tant hem amagat darrere la mascareta i, en certa manera, la imatge fa de mirall perquè, si la persona que la veu somriu, pot imaginar que la imatge és ella somrient”, comenten des de l’estudi, que consideren que “la forma d’un disseny respon sempre a una funció, no al revés i, per tant, sempre ha de tenir un missatge darrere”.

Agnès Simon i Martí Ferré van fundar l’any 2004 Bildi (en esperanto vol dir ‘fer imatge’) “per oferir solucions responsables socialment, econòmicament i mediambientalment” perquè creuen que un altre món és possible i el que volen és dissenyar-lo. Especialistes en els diferents reptes de disseny que se’ls hi plantegen, l’estudi ha guanyat més de 90 premis en 16 anys, tant d’àmbit nacional com internacional.

FER UN COMENTARI