L’Hospital Comarcal posarà en marxa, a partir del 30 de maig, un sistema automatitzat de gestió de torns per a les visites de consultes externes, proves, sessions a rehabilitació o cites a l’hospital de dia. En concret, s’instal·larà un dispensador de tiques a l’entrada de la Consulta Externa, on les persones hauran de registrar la seva arribada. Per fer-ho serà necessària la targeta sanitària i el DNI. El sistema expedirà un tiquet amb un número aleatori que identificarà la persona que té la visita programada, indicant-li el lloc on serà visitada i on s’haurà d’esperar que la cridin.
La crida es farà a través de les pantalles que hi ha distribuïdes a les sales d’espera, utilitzant el número identificatiu personal, que es projectarà a la pantalla. Així, doncs, les persones deixaran de ser cridades per l’altaveu, millorant substancialment la confidencialitat de les dades.
Després de la visita no serà imprescindible passar pels taulells, ja que encara que s’hagi planificat una propera visita, l’hospital se’n farà càrrec i enviarà la nova cita per SMS, carta o també per correu electrònic. Les persones que necessitin un justificant, el podran recollir, un cop finalitzada la consulta, al mateix dispensador de tiquets escanejant la targeta sanitària o introduint el número del DNI.
Aquest sistema ja és utilitzat en altres hospitals com Bellvitge o Sant Joan de Déu.