L’ocupació turística se situa al voltant del 90% als hotels de Vilanova

0
221
La façana marítima es convertirà en la fan zone de la Copa Amèrica. / Ajuntament

L’ocupació turística als hotels de Vilanova i la Geltrú durant els mesos de juliol i agost s’ha situat al voltant del 90%, segons dades del mateix Consistori. A diferència de l’any passat, les xifres s’han mantingut estables durant tots dos mesos, amb una predominança del turisme familiar. Pel que fa a la resta d’establiments, l’ocupació als càmpings ha estat del 72,5%, als aparthotels, del 96%, i als apartaments turístics, del 69%.

El públic nacional ha estat el més nombrós, seguit pels de procedència francesa, anglesa, holandesa i alemanya. La mitjana de les estades s’ha situat al voltant dels tres dies, una xifra que puja fins als set dies en el cas dels càmpings. La regidora de Projecció de Ciutat, Anna Ribera, ha valorat de forma positiva les dades, remarcant que un dels reptes de futur és no concentrar tots els elements turístics a l’estiu, així com establir un model de treball més col·laboratiu.

“Tenim un clúster, una estació nàutica, gremis i associacions de comerciants, i és necessari treballar més en conjunt”, ha destacat la regidora. Amb aquesta voluntat, ja s’han mantingut trobades amb els responsables dels allotjaments turístics per tal de valorar la temporada i recollir les necessitats del sector.

Un altre dels objectius és millorar l’organització interna, incrementant la col·laboració entre les àrees de l’Ajuntament per a “promoure el turisme esportiu, el cultural o el d’empresa, i poder ampliar l’oferta i el nombre de visitants”, segons Ribera. Des de l’Ajuntament han afegit que les atencions durant l’estiu a l’Oficina Municipal de Turisme han estat 3.263, una xifra que suposa un 5% menys que el 2022.

FER UN COMENTARI