L’Oficina d’Informació aI Consumidor de Vilanova aconsegueix rescabalar 74.000 euros el 2016

0
1118
L'alcaldessa neus Lloveras, acompanyada del primer tinent d'alcalde Juan Luís Ruiz

L’any 2016 l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Vilanova, ubicada al carrer dels Escolapis número 1, va atendre 1.488 demandes, 1.216 de les quals van ser reclamacions i 272, consultes. El servei va aconseguir rescabalar 74.000 euros, una xifra que, segons l’alcaldessa Neus Lloveras, demostra que “és un recurs eficaç i que és capaç de garantir els drets dels ciutadans consumidors trobant solucions a les seves problemàtiques i aconseguint la confiança dels usuaris”.

Un any més, el gran volum de reclamacions i consultes s’han efectuat en el sector de la telefonia. Entre les principals queixes destaquen la desconeixença de les condicions del contracte, ja que la majoria es fan via telefònica i no per escrit, el canvi de tarifes sense notificació prèvia o la demora en les portabilitats.

El subministrament elèctric és un dels altres sectors que també rep moltes demandes. Reclamacions per canvi de comercialitzadores, pels preus dels serveis i per les contractacions de serveis de manteniment sense coneixement són els casos que més es repeteixen.

El segueix el sector de les entitats bancàries, que en els últims mesos de l’any ha experimentat un repunt a l’alça pels casos relacionats amb les clàusules sòl. També són abundants les queixes per comissions bancàries.

31 anys d’OMIC

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor va ser inaugurada, coincidint amb el Dia Municipal del Consumidor, el 15 de març de 1986. Des d’aleshores, s’ha passat de 260 expedients tramitats el primer any, a la consolidació com a servei, amb cinc hores diàries d’atenció al públic i un nombre de 1.488 actuacions. A banda de tramitar les denúncies efectuades pels consumidors i d’oferir informació i assessorament, també realitza tasques de formació, mitjançant xerrades i tallers de diversos temes vinculats amb el consum.

FER UN COMENTARI