Durant la campanya de Nadal (2 de desembre a 7 de gener) es van registrar 18.819 operacions de compra amb la targeta de fidelització de Vilafranca Comerç que van moure un total de 501.620 euros. Aquestes compres  van generar 15.454 euros en descomptes directes que s’acumulen a les targetes dels clients, 10.484 dels quals (un 70%) ja han retornat als comerços amb noves compres dins la mateixa campanya de Nadal.

Tot i que la valoració que ha fet el sector és satisfactòria, hi ha algunes qüestions a millorar com per exemple els tímids resultats de vendes el cap de setmana de la Fira del Gall, malgrat la gran afluència de públic. Els comerciants reivindiquen noves accions de dinamització que permetin apropar els visitants de la fira als carrers del centre.

El sector assegura que, amb les xifres a la mà, durant l’últim any s’ha pogut percebre una consolidació d’un tiquet mitjà de compra d’uns 25 euros. “Això no ens permet parlar d’un repunt de l’activitat econòmica, tot i que tampoc anem a la baixa. Les vendes s’estan mantenint i la recuperació és lenta i pausada”, ha dit Cristina Bundó, gerent del Centre Vila.

Quatre anys de targeta 

La targeta de fidelització va entrar en funcionament l’1 de gener de 2013. Des d’aleshores, s’han registrat vendes per valor de 13.235.359 euros que han permès generar 643.794 euros en descomptes, dels quals els clients ja n’han gastat 482.645. El president de Centre Vila, Fèlix Hill, ha explicat que, amb aquest model, el sector ha aconseguit que “el petit comerç tingui les mateixes oportunitats per fidelitzar i retenir el client que les grans marques”.

Actualment un total de 130 comerços estan adherits a la targeta de fidelització i hi ha més de 23.000 targetes al carrer. Donat que a tota la vila hi ha més de 800 establiments, encara hi ha molt camí per recórrer.

FER UN COMENTARI