El creixement del turisme a Vilafranca ha d’estar al servei del desenvolupament local de molts tipus de negocis diferents, no només dels més obvis com agències de viatges, restauració, allotjaments, empreses de transports i culturals. També com a sector tractor que és, ha d’ajudar a comerços en general, empreses dedicades a l’oci, al sector immobiliari, a les exportacions, a la millora de les connexions viàries i ferroviàries i, naturalment, als cellers i al seu desenvolupament enoturístic que, exceptuant alguns casos comptats, es troba a les beceroles del seu potencial.
Tenim molts recursos i es poden fer moltes accions diferents per aprofitar-los. Així ho mostrava en la prova pràctica, que inclou un conjunt de 45 accions, presentada per a la selecció de la plaça de directora de Turisme del Servei de Promoció Turística de Vilafranca, que podeu consultar a https://linktr.ee/irenebaroros.
Crec fermament que els tres potencials candidats teníem i tenim voluntat d’implicació, suficient experiència i coneixements en el sector per poder engegar un projecte de desenvolupament turístic amb impacte positiu per a molts sectors de la població. No obstant, la plaça de director de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca ha quedat deserta. I si aquest càrrec ha quedat desert, també s’hi queda el turisme a Vilafranca.
Irene Baró i Ros
Vilafranca del Penedès