L’Agència de Desenvolupament Econòmic del Garraf “Node” ha presentat un estudi realitzat per la consultoria Institut Cerdà en relació amb les àrees industrials de la comarca, que reclama fixar una estratègia conjunta per a la promoció econòmica i el màrqueting dels polígons industrials de la comarca.
El document els analitza tots, un per un, i detecta que hi ha fins a “dotze sectors d’activitat potencialment interessants”, segons revela el consultor Jordi Ayala, de manera que no advoca per una especialització monocultiu.
Sense especialització
Aquests sectors són, entre altres, els de la salut, la biotecnologia i la biomedicina, vinculats sobretot a la presència de l’hospital Sant Camil a Sant Pere de Ribes; la comunicació i la cultura, relacionat amb el cinema i el festival de cine de Sitges; l’agroindústria; la logística, per la seva proximitat als dos grans pols d’atracció econòmica de Barcelona i Tarragona; les TIC; el turisme i l’hostaleria; l’automoció; el comerç i la construcció; l’electromecànica; i sectors relacionats amb el medi ambient, els serveis a les persones i el transport.
El gerent de Node Garraf, Isidre Also, afirma que “és difícil ser més atractriu que qualsevol altra comarca si no partim del que ja tenim”; per exemple, “si tenim una empresa que dedicada a l’òptica làser és més factible que se’n creïn de complementàries o vinculades, que no començar de zero”. En qualsevol cas, considera que les empreses que arribin han de ser compatibles amb el que històricament han estat fortes a la comarca, com els serveis a les persones, el comerç i el turisme.
Also també ha dit que la posició del Garraf dins el mercat és ara millor que fa dos anys, abans que comencés la remuntada de la crisi, quant a la possible captació de noves empreses per als polígons industrials. Ayala, al seu torn, proposa accions com ara dinamitzar la compra/venda de solars/naus als polígons i donar-se a conèixer en plataformes com la base de dades de l’Àrea Metropolitana de Barcelona o BCN Activa, que són dos dels llocs principals on les companyies s’adrecen quan busquen sòl industrial.