L’empresa d’embalatges de cartró ondulat Ondunova ha creat la campanya “Per un Nadal sostenible, decora el Nadal, d’una manera molt especial”, que té com a objectiu impulsar el respecte pel medi ambient i la sostenibilitat, contribuir a obtenir una economia circular i potenciar des de ben petits una estima pel nostre entorn.
I la manera de fer-ho, i d’apropar-se a joves i no tan joves, és via instagram. La idea és fer-se fotos amb els rens i/o amb diferents elements de cartró i penjar-les a instagram etiquetant @wondu_packs. Per participar al concurs cal seguir la pàgina i mencionar a 5 amics. Es regalaran rens decoratius cada dia.
Ondunova recorda que el cartró contamina menys, costa menys i gairebé té la mateixa fortalesa que el plàstic. A més, la indústria cartronera ha reduït en els darrers 30 anys un 40% les seves emissions de CO2.
100 anys de Klingele
D’altra banda, amb motiu del centenari del grup alemany Klingele, la companyia va decidir posar en marxa al juny un concurs per dotar econòmicament cent projectes solidaris que presentessin els treballadors de les diferents plantes que té repartides per Alemanya, Holanda, Catalunya i Tenerife. Finalment se n’ha premiat 113.
De les 13 idees que es van presentar des de les plantes catalanes del Grup Ondunova de Santa Margarida i els Monjos i les Preses, vuit han guanyat i s’han repartit uns 50.000 euros, 3.000 dels quals han anat a parar a diferents entitats, associacions i institucions de les Preses, Sitges, Sant Pere de Ribes, Santa Margarida i els Monjos, Vilafranca i Canet de Mar.