Aquestes darreres setmanes s’han produït dos fets que cal destacar. Per una banda, l’acord de reindustrialització de la planta de Robert Bosch a Castellet i la Gornal. Una entesa que ha estat possible gràcies a la feina dels representants dels treballadors i les treballadores, dels agents socials, de Robert Bosch i de les diferents administracions. En aquest sentit, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, en el marc del Pla de Prestació i Suport al Sector de l’Automoció de la Diputació de Barcelona i amb el suport i la coordinació del Departament d’Indústria i del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, ha dut a terme la cerca d’inversions que ha culminat amb la implementació del projecte industrial de GCR Group. No ha estat fàcil assolir aquest objectiu, però una vegada més la gestió del “sí amb propostes” ha facilitat un acord que ha de repercutir positivament en la creació d’ocupació.
Per altra banda, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha presentat una proposta que desbloqueja l’eterna discussió de possibles traçats del quart cinturó al seu pas per l’Alt Penedès amb l’anunci d’un quart carril per a l’AP-7, que al seu torn ha de millorar la capacitat de resiliència d’aquesta via des que es van alliberar els peatges. Amb aquesta proposta es resol, en part, un dels elements de debat de més afectació territorial en la redacció del Pla Territorial Parcial del Penedès. Ara cal que s’accelerin els treballs d’aquest instrument de planificació i que es posi èmfasi en el debat i en la participació del “sí amb propostes”, que defugi del bloqueig sistemàtic i se centri a assolir el consens necessari per avançar en el Penedès com a territori sostenible, socialment responsable i amb oportunitats.
Albert Tort, secretari d’organització del PSC Alt Penedès-Garraf, i Lluís Valls, de l’executiva nacional del PSC
Alt Penedès – Garraf