El Servei Català de Trànsit (SCT) ha aplicat, avui dijous, els ajustos acordats entre el Departament de Territori i les associacions de transportistes per als camions obligats a desviar-se de l’N-340 cap a l’autopista. Fins ara, quan l’origen o destí de les mercaderies obligava els vehicles pesants a circular pels trams restringits, havien de fer el trajecte mínim imprescindible sense tenir en compte el sentit de la marxa. Això feia que alguns haguessin de recórrer quilòmetres addicionals d’autopista. Per exemple si un camioner venia de Tarragona i sortia de l’autopista a Coma-ruga, per carregar o descarregar a Bellvei o l’Arboç, havia de tornar enrere per agafar l’autopista al Vendrell encara que es dirigís cap a Barcelona.
Segons ha confirmat Trànsit a l’ACN, a partir d’aquest dijous ja se’ls permet entrar o sortir per aquests trams per l’accés més proper en el sentit de la marxa. Així doncs, en el mateix cas, el camioner pot seguir i agafar l’autopista a Vilafranca.
Aquesta era una de les principals reivindicacions dels transportistes des que es va aplicar el desviament de camions a principis de setembre. Amb tot, representants del sector, com la Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT), recorden que encara cal resoldre diversos temes pendents, com que s’apugi l’import de les bonificacions del peatge, que ara ronda el 50%. En concret, reclamen la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l’autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%.
Mantenen les marxes lentes pel pont de la Puríssima
A l’espera de com avancen les negociacions amb el Govern respecte a aquesta qüestió, la FEAT ha decidit mantenir les tres marxes lentes convocades el 5 de desembre, coincidint amb l’operació sortida del pont de la Puríssima. Se’n farà una entre Tarragona i Altafulla, una altra entre l’Aldea i Alcanar i una més que passarà per Bellvei, el Vendrell i l’Arboç.