Amb complicitat de 18 cellers de la DO Penedès, la Fundació Mas Albornà, a través de la seva marca d’embotits Mallart, impulsa durant els mesos de juny i juliol una campanya de maridatge del seu patè de gall del Penedès amb vins de la DO Penedès. La campanya porta el nom de Pica tast, i consisteix en un aperitiu que combina dos productes genuïns del Penedès, als mateixos cellers. La directora de comunicació de Mallart, Cristina Barbacil, explica que “els visitants venen a viure, veure i també a tenir una experiència gastronòmica, i si sumem, no només sumem sinó que multipliquem”. Barbacil veu aquesta simbiosi entre els vins amb DO Penedès i el gall amb IGP com “el primer exemple de la nova manera de presentar i de fer créixer el consum de gall” com a aperitiu.
Per la Fira del Gall de l’any passat, Mallart va treure al mercat un pot de patè rústic de gall del Penedès amb IGP de 180 grams. De llavors ençà,, n’ha tret un altre amb format més petit, de 90 grams, adient com a aperitiu de tapa, també ha preparat un confit de gall i un brou de gall del Penedès, i està preparant unes aletes de gall amb escabetx.
Segons el president de la IGP Gall del Penedès, Enric Ferré, “al Penedès tenim dos productes gastronòmics molt potents” i és bo saber-los “combinar” i crear un “producte d’alta gamma” que n’afavoreixi el consum. En aquest sentit, aplaudeix que s’hagi trobat la fórmula per desestacionalitzar el consum de gall del Penedès i de fer veure que no només es pot menjar rostit i per Nadal, sinó també tot l’any i com a aperitiu.