Enoturisme Penedès ha presentat el pla d’acció 2019 i els resultats obtinguts el 2018.
El president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Sergi Vallès, va destacar el volum de projectes que en els darrers anys s’han pogut dur a terme gràcies a l’increment pressupostari del Consorci i va assenyalar que la clau de l’èxit implica mantenir el tàndem público-privat en la gestió turística de la destinació. La directora del Consorci va explicar que el 2018 ha estat un any “de molta cuina”, en el qual s’ha estat treballant en planificació de grans projectes i programes de promoció que caldrà aplicar a partir d’enguany.
Pel que fa al pla d’accions estratègiques, Enoturisme Penedès s’ha proposat, per una banda, obrir-se a nous mercats com el de l’autocaravanisme, un segment a l’alça. Per aconseguir-ho, s’ha projectat la xarxa d’autocaravanes que comptarà amb 12 àrees municipals de pernoctació a més de les zones de pernoctació que tenen empreses privades. També es treballarà per donar a conèixer el turisme esportiu aprofitant l’orografia i el paisatge. Per això el setembre se celebrarà la prova ciclista Penedès Challenger, que transcorrerà pels senders de la ruta Penedès 360º.
A nivell de comunicació i màrqueting, es va anunciar que se centrarien molts esforços en les xarxes socials i que al llarg de tot l’any es treballarà amb la campanya “Penedès Secret”, que ha de servir per seduir el visitant a través de les coses més curioses del Penedès, fent que els penedesencs aportin idees i facin d’amfitrions i, elaborar nous itineraris al seu voltant.
Distintius Biosphere
Durant l’acte es van lliurar els distintius de Compromís Biosphere a diferents empreses i entitats. Un reconeixement impulsat per la Diputació de Barcelona, Turisme Responsable i la Cambra de Comerç, que té com a objectiu estendre la cultura de la sostenibilitat turística a les empreses i els serveis turístics. En aquest sentit, el diputat de Turisme, Miquel Samper, va destacar que “el turisme avui, o és sostenible o no serà”.