Quan queden menys de dues setmanes perquè es talli la circulació ferroviària entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona per les obres al túnel de Roda de Berà, els dubtes i les preocupacions es mantenen al territori. Entre l’1 d’octubre i el 2 de març, la circulació de trens a les línies R13, R14, R15, R16 i R17 de Rodalies estarà restringida entre aquestes dues estacions.
Renfe ha habilitat un pla alternatiu de servei per carretera, amb 87 autobusos que oferiran més de 600 trajectes diaris entre Sant Vicenç i diferents poblacions de Tarragona. A més del maldecap que això suposarà per a nombrosos usuaris que es desplacen diàriament per motius laborals o educatius, hi ha seriosos dubtes que l’estació de Sant Vicenç, al municipi del Vendrell, estigui preparada per encarar aquest dispositiu, que comportarà una elevada circulació d’autobusos pels voltants de l’estació.
“Ja fa molt de temps que avisem que l’entorn de l’estació de Sant Vicenç i la seva infraestructura no van en sintonia amb la importància que té el seu trànsit ferroviari”, ha criticat l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, que afirma que aquest és un dels motius de la “tensió” que hi ha amb el pla alternatiu de transport. Martínez reclama que Adif dugui a terme un pla millora de tot l’entorn de l’estació, una revindicació que “més que històrica, ja és llegendària”, ha apuntat el batlle.
També des de Comissions Obreres (CCOO) de Tarragona han denunciat el que consideren “falta de planificació i improvisació dels gestors ferroviaris”, davant un tall que afectarà “més de 15.000 persones que utilitzen aquests serveis diàriament”. El sindicat considera que el pla alternatiu de Renfe i Adif és “insuficient” i s’ha fet “amb total improvisació”, com ho demostra el fet que “canvien coses cada dia”.
En aquest sentit, lamenten la manca d’informació que encara hi ha sobre els horaris i els recorreguts, alhora que avisen que algunes de les estacions afectades, “especialment la de Sant Vicenç de Calders”, no compten actualment “amb les infraestructures adequades per rebre el flux de viatgers i autobusos previstos”. El tall entre Sant Vicenç i Tarragona se sumarà a les restriccions que hi ha entre setmana a l’R4 entre Sant Vicenç i Vilafranca, complicant encara més la mobilitat al territori.