Sense rastre de les rotondes que evitarien accidents mortals a Subirats

0
5201
Sovintegen els accidents a la cruïlla de l'N-340 amb les carreteres de Sant Pau d'Ordal, Lavern i els Casots

La mort d’accident de trànsit dijous de la setmana passada a les 10 del vespre d’una veïna de Sant Pau d’Ordal, Núria A.N., de 52 anys, ha fet reaccionar una vegada més l’Ajuntament de Subirats per intentar posar solució a un dels punts negres de la xarxa de carreteres de Catalunya, la doble cruïlla de l’N-340 cap als nuclis de Sant Pau i els Casots. El Consistori fa almenys onze anys que fa gestions i més gestions per intentar reduir la perillositat d’aquella zona, amb una recta que té la velocitat limitada a 60 km/h, però que són molts els vehicles que se la salten, i amb uns accessos cap a les carreteres secundàries amb poca visibilitat. Però el Ministeri de Foment mira cap a una altra banda. Fins ara no ha trobat el moment de considerar prioritari d’actuar-hi, i a Subirats temen que si en els propers anys entra en servei la variant de l’N-340 a Vallirana, encara serà pitjor.

Solució a tres cruïlles
En aquest context, l’alcalde Pere Pons va convocar per dilluns al vespre un Ple extraordinari i urgent, que té més de simbòlic que d’executiu, amb l’objectiu de dir que ja n’hi ha prou i de tornar a demanar –ara amb una nova defunció a l’historial que tal vegada s’hauria pogut evitar– al Ministeri que prengui cartes en l’assumpte d’una vegada i construeixi dues rotondes en aquests accessos, que també servirien per millorar la seguretat de la connexió amb la urbanització de la Muntanya Rodona. Òbviament hi va haver unanimitat en la petició, i fins i tot no es descarta que si el veïnat s’organitza per emprendre accions de força, com ara manifestar-se a la mateixa N-340, els representants consistorials hi puguin donar suport. El que sigui, per fer més pressió.

Ple monogràfic celebrat dilluns a Subirats per reclamar mesures de seguretat.
Ple monogràfic celebrat dilluns a Subirats per reclamar mesures de seguretat.

El Ministeri ho ignora
I és que en cal molta, de pressió, per què els facin cas. La primera proposta -que es tingui constància- al Ministeri d’arranjament de la cruïlla, data de l’1 de març de 2006. Onze anys. Després han vingut requeriments de la Junta de Govern (5-12-2007), peticions a la Direcció General de Carreteres (3-6-2010), una reunió a Madrid amb el secretari general d’Infraestructures, Manuel Miño, en què a banda de l’alcalde i d’alguns regidors, també hi van ser presents els diputats Dolors Montserrat i Pere Macias i el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, entre altres (18-9-2014); o la carta de suport del Síndic de Greuges (31-10-2016). Fins i tot, quinze dies abans del fatídic accident l’Ajuntament va fer arribar a la Subdelegació del Govern a Barcelona una proposta tècnica de rotonda, elaborada amb fons municipals.

És urgent
Des de l’Ajuntament de Subirats es considera que arranjar la cruïlla és urgent; així ho explica novament al Ministeri, ara a través d’una moció, i demana també que es revisi tot el tram de l’N-340 fins al coll d’Ordal, atès que hi ha altres punts conflictius com un canvi de rasant prop d’Ordal, o diversos trams sense el metre i mig de voral que hauria de tenir.

FER UN COMENTARI