Adif ha adjudicat la redacció del projecte per soterrar les vies de tren des de l’estació de Vilafranca del Penedès fins al pont de Moja. Aquesta és una obra històricament reclamada al municipi, des que es van construir les vies d’alta velocitat fa més de 20 anys. Un conveni signat el 2023 va desencallar el projecte, que farà el primer pas amb la redacció d’aquest estudi tècnic que indicarà de quina manera s’ha de cobrir la línia d’ample convencional i l’alta velocitat a la zona de l’estació i al pont de Moja.
El projecte, la redacció del qual costarà 1,46 milions d’euros, també servirà per definir la manera com s’ha de millorar l’accessibilitat a l’estació i les pantalles acústiques que s’han de posar a les zones “sensibles”. Segons Adif, algunes d’aquestes zones sensibles serien el carrer de Mossèn Trens i l’avinguda de la Peregrina, així com al parc del Poble Nou. Un cop estudiades les diferents solucions tècniques per afrontar aquestes actuacions, es procedirà a redactar el projecte bàsic i el projecte constructiu per tirar endavant l’obra.
El contracte pel projecte s’ha adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Ingerop T3 i Barcelona Engineering Workshop, i té un període d’execució de 30 mesos, dels quals 18 són per redactar el projecte i la resta, per preparar les obres.