Tom Jones, Zaz, Els Amics de les Arts, Suu, Sara Baras i Blaumut estrenen el cartell del Festival Jardins Terramar

0
295
Tom Jones actuarà al Festival Jardins de Terramar el 3 d'agost. / Terra Music & Events

El gal·lès Sir Tom Jones, la cantautora francesa Zaz, Suu, Els Amics de les Arts i l’espectacle Alma de la gaditana Sara Baras són els primers artistes confirmats del Festival Jardins Terramar de Sitges. Ho ha anunciat aquesta setmana la promotora del festival, Terra Music & Events, que enguany se celebrarà del 28 de juliol al 10 d’agost.

Els Amics de les Arts seran els encarregats de donar el tret de sortida a la sisena edició del festival amb un concert inaugural on presentaran el seu nou treball, Allà on volíem. La mateixa nit, a l’escenari de l’Auditori, també hi actuarà Suu, amb la seva nova gira Karaoke 2023. El 30 de juliol serà el torn de Sara Baras i el 2 d’agost, Zaz presentarà als Jardins de Terramar el seu nou treball discogràfic Isa, en el marc del seu tour Organique. A l’endemà, Tom Jones, oferirà un dels repertoris amb major nombre d’èxits mundials des dels anys seixanta, com Delilah, If I Only Knew o Sexbomb. És, de fet, l’únic concert que el gal·lès oferirà a Catalunya aquest estiu. L’última data confirmada fins al moment és el 6 d’agost, amb un gran concert de Blaumut i la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona per commemorar el desè aniversari de la banda barcelonina.

Les entrades del festival es posaran a la venda aquest divendres, 3 de febrer, a les deu del matí al web oficial del festival.

Set milions d’euros

Coincidint amb l’anunci dels primers artistes, Terra Musica & Events també ha publicat les dades del primer estudi d’impacte econòmic sobre el Terramar. Un estudi que xifra en 6,8 milions d’euros l’impacte econòmic del festival, dels quals un 33% van impactar directament en l’economia local. En altres paraules, 2,2 milions d’euros van anar a parar a diferents sectors com la restauració, hotels, comerços i alimentació, amb una despesa mitjana de 84,5 euros per persona. Tot plegat, sense tenir en compte el cost de l’entrada.

Segons aquest estudi, elaborat per la consultora The Watsons, el festival va generar un centenar de llocs de feina, i assenyala que va atraure públic majoritàriament d’entre 25 a 54 anys, procedents d’arreu del país, però també d’una vintena de províncies de l’Estat i d’un total de 13 països diferents.

Terra Music & Events seguirà al capdavant de l’organització del festival durant els pròxims quatre anys, després d’haver guanyat el concurs de licitació pública. “L’adjudicació reforça la consolidació d’aquest projecte”, apunten des de la promotora. Un festival que l’any passat va reunir més de 26.000 persones.

FER UN COMENTARI