Cava Bertha ha iniciat la campanya solidària de Nadal “Vèncer el càncer” que compta amb la col·laboració de trenta referències de vins. Concretament, cada dia de desembre, com si es tractés d’un calendari d’advent, els impulsors compartiran mitjançant les xarxes socials un vídeo creat exclusivament pels enòlegs, sommeliers i xefs de les vinoteques implicades, amb el tast i la prescripció d’un vi català, així com, una recepta de cuina. Entre els cellers participants hi ha Sumarroca, Vilarnau, Rimarts o Cava Bertha, que s’han conjurat amb una vintena de cuiners i prescriptors. El projecte s’acaba de completar amb la venda d’un llibre electrònic amb totes les receptes i vins de la campanya a un preu de 10 euros, i en menys d’un mes ja ha recaptat més de 6.000 euros.
La iniciativa sorgeix arran de Vinya Autora, el projecte solidari de Gemma Flaqué i Pep Torres, de Cava Bertha que dona suport a les pacients oncològiques amb activitats enoturístiques. Els cellers participants es comprometen a fer una aportació mínima de 200 euros que íntegrament es destinarà a la recerca contra el càncer de mama que fa la Fundació IDIBAPS del Doctor Aleix Prat de l’Hospital Clínic de Barcelona.