Un miler de persones han signat el manifest del col·lectiu vilafranquí “Prou cues al bus”, en què es denúncia la precarietat del servei de bus que ofereix l’empresa Monbus per anar i tornar de Vilafranca a Barcelona. El manifest recull tot un seguit de propostes de millora i reclamacions i el grup motor ja l’ha fet arribar a l’Ajuntament de Vilafranca, al Consell Comarcal de l’Alt Penedès, a l’Ajuntament de Barcelona i al Departament de Territori.
Al mes de setembre, els usuaris del bus es van mobilitzar per denunciar les cues quilòmetriques que es formaven a l’estació de busos, “sense saber quan arribarien a la feina o a la universitat”. Segons afirmen a través d’un comunicat, “les queixes han minvat” després de la implementació de les millores el passat 14 d’octubre, “però continuen havent problemes”, especialment a primera hora del matí i també al vespre.
Les queixes més recurrents són aquelles que denuncien l’incompliment dels horaris o que molts passatgers no arriben a pujar al bus per la manca de places. El col·lectiu assenyala que fins a dia d’avui unes 6.400 persones s’han quedat a terra.
Un cop lliurat el manifest, “Prou cues al bus” ha demanat una reunió amb l’Ajuntament de Vilafranca i la Generalitat per fer una valoració dels últims mesos i per continuar treballar en millores “reals i definitives”.