Un veí del carrer de Mir Geribert de Coma-ruga, Joaquim Zapater, ha denunciat un suposat “assetjament” que està patint per part de la companyia Aigües del Vendrell a través d’una agència de cobrament que li reclama l’import de 2 factures de l’any 2021. Zapater ha explicat a La Fura que està rebent aquest assetjament per part de l’agència Lexer des de finals del 2023, amb “diverses trucades al dia” o “amb correus electrònics i cartes” on l’amenacen “d’emprendre accions judicials“. Li reclamen el pagament d’unes factures que, segons ell assegura, són “errònies”.
Les dues factures són de 2021 i els imports són molt alts. Aquest habitatge, que Zapater comparteix amb dos germans més i que abans havia estat del seu pare, sempre havia tingut consums similars i que s’emmarcaven dins de la normalitat, és a dir d’uns 25 o 30 euros cada dos mesos. A mitjans del 2021, però, va rebre dues factures consecutives amb consums “desorbitats“. La primera (dels mesos de juliol i agost) pujava a 8.768 euros, mentre que la segona (de setembre i octubre), era de 2.250 euros.
Com a problema afegit, Zapater explica que el seu comptador estava en mal estat i no podia comprovar quina era la lectura, ja que “la pantalla estava sempre inundada d’aigua”. El veí ja havia reclamat anteriorment diverses vegades que li renovessin el comptador, que datava del 2005, però això no va passar fins al setembre del 2021. El canvi es va fer el 9 de setembre, al mig del període de la segona factura elevada. Des del dia del canvi, les factures van tornar a ser normals.
És més, aquesta segona factura mostrava consums d’aigua totalment diferents depenent del comptador que hi havia. Els consums eren molt elevats amb el comptador vell (244 m³ en només 9 dies) i substancialment més baixos a partir del canvi de comptador (només 2 m³ en els 52 dies restants del període).
Mediació per fer una refacturació
Zapater assegura que va comprovar que no tingués cap fuita a la instal·lació. Amb tot, deixa clar que, en cas que n’hi hagués hagut alguna, ell no ho hauria pogut detectar de forma ràpida perquè el comptador estava en mal estat i no podia llegir les dades. La casa tampoc té piscina. Des d’aleshores, el veí ha presentat diverses instàncies a l’Ajuntament que assegura que no han estat respostes. També va demanar una mediació a través de l’Oficina de Consum del Consell Comarcal del Baix Penedès perquè li refacturessin aquelles dues factures, sense èxit.
“L’única concessió a la qual ha accedit la companyia ha sigut la de reemplaçar-me la factura de major import (8.768 euros) per una altra de 2.068 euros”, explica. Però ell no hi està d’acord, i es nega a pagar aquestes 2 factures, que amb la refacturació de la segona sumen més de 4.300 euros. Per tot això té assumit que l’assumpte s’acabarà resolent als tribunals, però vol denunciar aquest “assetjament” constant que fa mesos que pateix.
Des de la regidoria del servei de l’aigua del Vendrell han rebutjat fer cap valoració sobre aquest cas, que asseguren que coneixen. Amb tot, sí que asseguren que quan un comptador funciona malament “no marca mai de més, sinó que es queda aturat”, amb la qual cosa descarten que aquest fos el motiu de les elevades lectures.