El Baix Penedès perd el tren

0
641

Adif està fent les darreres proves per posar en marxa la nova variant del corredor mediterrani entre Vandellòs i l’Estació del Camp de Tarragona d’Alta Velocitat. Aquesta és una bona notícia per a la gent de l’Ebre, que podrà connectar-se més i millor cap al sud (València) i cap al nord (Barcelona). Però què passarà amb les connexions entre el sud i el Camp de Tarragona i el Penedès?

En primer lloc, Tarragona i Sant Vicenç de Calders (hub de trens regionals del Penedès) perdran moltes –per no dir totes– les connexions del corredor mediterrani, que passaran de la xarxa ibèrica a la xarxa internacional, i això no és bo. Ni per a la gent del Camp de Tarragona, que es veurà obligada a anar a estacions situades fora de nuclis habitats, ni per a la gent del Penedès, que no podrà fer connexions a Sant Vicenç.

Es diu que Adif posarà en marxa una nova línia R17 de Port Aventura a Barcelona, però que no permetrà connectar amb cap línia per anar a l’Ebre. A la gent del Penedès els serà més fàcil passar per Barcelona per anar a l’Ebre, que no fer tres canvis a Tarragona (estació de la ciutat, bus cap a l’estació del Camp de Tarragona i tren cap a l’Ebre; actualment anant a Sant Vicenç ho tenien solucionat).

Hi ha marge de millora? Creiem que sí, però cal voluntat política des de Madrid (Ministeri de Foment) i suport des de Barcelona (Generalitat). Tenim la possibilitat de fer servir un intercanviador que ja existeix (Roda de Berà), que permetria connectar la xarxa ibèrica amb la internacional; es podria recuperar la Reus-Roda per connectar el Penedès amb l’estació del Camp de Tarragona; es podria recuperar el projecte d’intercanviador a l’Arboç; sense oblidar la necessitat de construir un baixador d’alta velocitat a l’alçada de Vilafranca, més necessari que mai veient les obres de Castellbisbal, que poden durar més d’un any. El Camp de Tarragona i el Penedès no som de segona.

Jaume Casañas

Cunit

FER UN COMENTARI