Demanen reformar el tram entre la Ronda Ibèrica i el càmping Vilanova Park fins a la rotonda C-32, amb l’objectiu d’evitar “més morts i més accidents”

Una veïna de Vilanova i la Geltrú ha recollit 2.800 signatures per exigir la reforma de la carretera BV-2115, també coneguda com a carretera de l’Arboç o del pantà de Foix. En concret, amb aquesta petició, Griselda Gatell demana reformar el tram entre la Ronda Ibèrica, el Càmping Vilanova Park fins a la rotonda de la C-32 per evitar “més morts i més accidents”.

Es tracta d’una reivindicació històrica que, durant el mandat de Neus Lloveras, ja van posar damunt la taula empreses com la Mahle i que ara, de la mà de la vilanovina Griselda Gatell, ha tornat a aflorar. “Fa més de seixanta anys que aquest tram s’ha quedat petit per la quantitat de vehicles i vianants que hi circulen cada dia i ha esdevingut un tram molt perillós per a ciclistes, motoristes i vianants”, explica.

Actualment, aquesta és la via que veïns dels barris de La Collada, La Plana, el Portal d’en Roc, Fondo Somella, Molí de Vent o Sant Joan fan servir per anar cap a Barcelona, Tarragona o per accedir al centre de la ciutat. Però també és una carretera que absorbeix el trànsit dels usuaris del càmping i de treballadors del Vilanova Park, del camp de golf, de Megadyne i d’aquelles famílies que porten els seus fills a l’escola El Margalló.

Per això, veïns, entitats i empreses que s’han sumat aquesta iniciativa ciutadana proposen la creació d’un carril bici, de voreres i passos per als vianants; millorar les entrades i sortides en sentit Barcelona i Tarragona; construir una rotonda a l’encreuament entre el camí de la Plana i el carrer de la Turbina cap a la Collada; i fer una rotonda a l’entrada del Càmping Vilanova Park que sigui “completa i segura”.

Després d’una primera reunió sense gaire èxit el passat mes d’octubre, aquestes demandes es portaran novament divendres a l’Ajuntament de Vilanova, en una reunió entre la mateixa alcaldessa, Olga Arnau, la impulsora de la iniciativa i representants de diverses empreses i entitats afectades. “Amb aquestes gairebé 3.000 volem aconseguir el suport de l’alcaldessa per, després, demanar a la Diputació i a la Generalitat que se’n facin càrrec de reformar aquesta carretera”, confia Griselda Gatell, que ja s’ha posat en contacte amb diversos partits polítics de la ciutat perquè incloguin la reforma d’aquesta via als seus programes electorals. Es dona la circumstància que ara fa vuit anys, a vigílies també de les eleccions municipals de 2015, la Diputació –titular de la carretera– i l’aleshores batllessa Neus Lloveras van presentar un estudi per fer un carril bici i per a vianants en paral·lel a la carretera, des de la ronda Ibèrica i fins al càmping. L’estudi va quedar guardat al calaix.

La iniciativa per recollir signatures encara està oberta a través del portal Change.org.

FER UN COMENTARI