VeC demana a l’equip de govern que reaccioni davant la proposta de reforma de l’estació de RENFE

0
704
Ramon Arnabat i Montse Romagosa, de VeC, a l'estació de tren de Vilafranca. // LA FURA

El grup municipal Vilafranca en Comú ha exposat aquesta setmana la seva disconformitat amb la proposta de l’empresa RENFE en relació a la reforma de l’estació de tren de Vilafranca. Segons Ramon Arnabat, regidor del partit a l’Ajuntament vilafranquí, la proposta contempla una reforma pendent des del 2014 i, si bé troba positiu que finalment s’estigui tirant endavant, “hi ha alguns defectes i per això caldria que l’equip de govern ho eviti abans que es comenci a aplicar”.

Per Arnabat, la reforma no s’ha fet fins ara “per desídia de RENFE i de l’equip de govern”, i considera que el pressupost que es contempla, d’uns 3,5 milions d’euros, podria assumir els canvis que es proposen des del seu grup polític.

La reforma que planteja RENFE instal·laria vuit torns d’accés, reformaria la passarel·la i la rampa d’accés, col·locaria dos nous ascensors en substitució dels actuals, ampliaria les escales d’accés a l’andana 1 i milloraria la il·luminació.

La proposta dels comuns

Montse Romagosa, membre del partit, opina que l’estació de Vilafranca actual és “més pròpia d’un territori tercermundista i gens adequada per una capital de comarca”, i enumerava les deficiències que els comuns troben a la proposta de RENFE: d’una banda, rebutgen la construcció d’una peixera a la façana de la part interior de l’estació, on anirien els vuit torns, que qualifiquen d'”atemptat visual a un edifici històric del 1911″. Des de VeC també valoren negativament la centralització que preveuen les obres, ja que des de Renfe pretenen bloquejar les entrades i sortides actuals i conduir tothom que hagi d’entrar o sortir de l’estació al mateix espai. Segons Romagosa, aquesta centralització “suposaria una massificació i acumulació dels usuaris, de manera que és una mesura sense practicitat”. Així, proposen que es pugui entrar i sortir tant per la plaça de l’Estació com pel carrer Comerç, i també demanen unes escales dobles (mecàniques i normals) per fer els accessos més còmodes per a tothom.

Finalment, Arnabat afegeix que les reformes a les vies no solucionaran les necessitats actuals. De les dues vies existents, una s’eliminaria i la que queda, la que afecta trens del cantó de Manresa, seguiria sense permetre l’estacionament de trens de doble composició, com és el cas dels trens de l’R4. Els comuns proposen que les vies s’arreglin de tal manera que hi puguin arribar trens de l’R8, línia que connecta amb el Vallès i la Universitat Autònoma, i els de l’RT2, que engloba els trens de Tarragona.

FER UN COMENTARI