VeC donarà suport a les al·legacions de l’Associació Promotora del Transport Públic

0
824

Aquesta tarda el grup municipal Vilafranca en Comú ha explicat que donarà suport a tres al·legacions presentades per l’Associació Promotora del Transport Públic al que ha de ser el Pla Director d’Infraestructures del Transport per al 2030.

Ramon Arnabat, regidor dels comuns, apuntava que aquest pla “afectarà el futur del Penedès i marcarà com serà el nostre transport públic en els propers deu anys”. En aquesta línia, la membre del partit Dolors Vilaró exposava que les premisses del pla “no s’han decidit seguint una planificació estratègica i no recolzen els interessos dels penedesencs i penedesenques, sinó que més aviat podrien empitjorar els dèficits i el mal funcionament actual”. Vilaró afirmava que actualment “és complicat sinó impossible anar amb transport públic de Vilafranca a Vilanova, a Barcelona el trajecte tampoc té moltes facilitats i cap a Tarragona hi ha poca freqüència i es fa molt llarg. Al Penedès perdem moltes hores fent viatges i ens sorprèn que l’equip de govern de l’Ajuntament de Vilafranca no s’hagi pronunciat en relació al pla, quan estem parlant d’un problema persistent”.

Ramon Arnabat ha donat a conèixer les tres al·legacions a les quals volen donar suport: la primera seria l’elaboració d’un estudi per implementar un tren entre Vilafranca i Vilanova i la Geltrú, la segona afectaria el pas entre Sant Vicenç de Calders i Castellbisbal, on “caldria incorporar una o dues vies més, ja que en aquesta zona hi passaran centenars de trens de mercaderies del corredor del Mediterrani i els problemes de retards actuals incrementarien”; i la tercera seria que a Vilafranca es construís un intercanviador entre rodalies i els trens d’alta velocitat.

Agustí Villarroya, també membre de Vilafranca en Comú, afegia que la problemàtica principal de la línia R4 de rodalies és que “té moltes irregularitats i incidències, s’hi fan 29 milions de viatges anuals que afecten unes 105.000 persones al dia i s’hi perd molt temps, massa per tractar-se de transport del segle XXI”. Per Villarroya, una necessitat són els trens semi-directes entre Vilafranca i la capital catalana, que s’haurien de projectar sense aturar-se més enllà de Martorell per fer que alguns dels viatges fossin més ràpids, i també apuntava que cal una bona coordinació d’horaris entre l’R4 i l’R8 (que connecta Martorell amb la Universitat Autònoma) i amb l’R12 (que connecta Vilafranca amb Tarragona). Finalment, reclamava que l’RT2 (línia de l’Arboç i l’Hospitalet de l’Infant) també passés per Vilafranca per establir la connexió entre el municipi i el Camp de Tarragona.

Pel què fa a la despesa que suposarien aquestes modificacions, Arnabat comentava que “les inversions en infraestructures de transport sempre són importants però tenint en compte que és a deu anys vista seria perfectament assumible, sobretot tractant-se d’una millora de l’espina dorsal de mobilitat nord-sud al territori”.

FER UN COMENTARI