L’Ajuntament del Vendrell s’ha proposat crear una marca de ciutat que converteixi el municipi en un referent de les ciutats mitjanes de Catalunya. El procés de conceptualització s’ha encarregat a la Universitat de Vic, que compta amb una llarga trajectòria en l’àmbit del branding territorial i que ha estat autora de les marques recentment creades a l’Empordà i a la ciutat de Vic.

Tal com ha explicat Jordi de San Eugenio, investigador principal del projecte, “l’objectiu final és crear una marca de ciutat que posi en valor els actius del Vendrell i projecti el municipi a l’exterior amb la finalitat de dinamitzar econòmicament el territori a partir de la captació d’inversió i talent”. “No es tracta d’inventar res, la identitat del Vendrell ja existeix, la nostra tasca és trepitjar territori i professionalitzar el procés de transformació d’una identitat que ja existeix en una identitat competitiva”, ha afegit.

El procés de conceptualització, que es preveu que s’allargui un any, contemplarà diverses fases de treball. Una diagnosi per detectar les amenaces, fortaleses i debilitats del municipi, entrevistes amb profunditat a líders d’opinió de la societat vendrellenca, grups focals de discussió amb ciutadans vinculats al teixit social, i una enquesta que es traslladarà a tots els ciutadans. La voluntat, segons Jordi de San Eugenio, és “fer un treball transversal i participatiu, de baix a dalt, que permeti captar l’essència del territori, fer-ne una proposta creativa per finalment conceptualitzar la marca Vendrell”.

La primera tinent d’alcalde, Eva Serramià, ha afirmat que aquesta marca “ens ha de servir per explicar a l’exterior els actius turístics, culturals i econòmics que té el Vendrell, però també per cohesionar un municipi que en poc temps ha patit un transvasament de població molt important procedent de l’àrea metropolitana de Barcelona”. “Aquesta marca ens ajudarà a aconseguir una cohesió i una unitat d’acció davant tots els problemes socials i econòmics que té plantejats el Vendrell”, ha afegit.

Serramià també ha volgut deixar clar que no es tracta de substituir o competir amb altres marques territorials de les quals el Vendrell ja forma part, com Costa Daurada o Penedès Marítim, sinó de crear una nova marca, en aquest cas de ciutat, que ajudi a articular un relat per explicar, tant a fora com a dins, els actius que té el Vendrell”. “Som la tercera ciutat de la demarcació de Tarragona i la capital del Baix Penedès i creiem que tenim potencial suficient per ser un referent de les ciutats mitjanes de Catalunya”.

El procés de conceptualització de la marca Vendrell comptarà amb un pressupost municipal de prop de 13.000 euros.

FER UN COMENTARI