Viatgers al tren! Els usuaris del Museu del Ferrocarril podran fer un viatge perifèric amb l’Ou

0
1915
L’Ou, l’automotor que circularà per les vies perifèriques del Museu, amb nou passatgers.

El Museu del Ferrocarril de Vilanova és a punt de fer un pas més, important, dins el seu projecte museístic i com a atractiu per al gran públic general. Un cop acabades les obres de la nova recepció, que es van estrenar el febrer, ara ha construït una via de contorn per la qual circularà un tren de 1940, reparat per l’Associació de Voluntaris del Museu, que la setmana que ve farà una exhibició. En un futur està previst que els visitants hi puguin pujar.

Via de contorn
La via, d’1,60 metres d’amplada, recorrerà una distància de 160 metres entre dos baixadors, i al bell mig hi ha un pas a nivell (l’últim que es va treure, a l’estació de Roda de Berà), també nou. Els visitants del Museu podran pujar al tren i fer aquest viatge simbòlic a partir del 17 de maig.

A més, la via disposarà de dues plaques giratòries, a imatge i semblança de la que hi ha al mig de l’espai expositiu, però més petites: una per portar el tren justament cap al bell mig del Museu, i l’altra per conduir el tren fins a una nova terminal de contenidors, que li fa de garatge. Una d’aquestes plaques havia estat operativa antany a la zona de vagons de l’estació de Vilanova.

L’Ou, un automotor
En tren que hi circularà, que va arribar dilluns al Museu, és conegut pel voluntariat del Museu com l’Ou, per la seva forma arrodonida. Es tracta d’un automotor que s’havia fet servir com a “bus” per portar els treballadors de les línies ferroviàries al seu lloc de treball. Tindrà una capacitat per a nou persones.

Pas a nivell nou de la via de contorn.

Nau nova per a trens
D’altra banda, el Museu també està duent a terme la recuperació de tota una nau de grans dimensions, la que el separa de l’andana de l’estació, amb diners procedents de l’1,5% cultural del Ministeri de Foment (1,9 milions d’euros). Els treballs s’acabaran a finals d’any i la nau es reobrirà el 2019, amb el primer Talgo que va funcionar els anys 50 i un altre automotor de 1965 similar a l’Ou, però de majors dimensions.

La nau, que estava en desús des de feia molts anys, és un dels dos primers edificis que es van construir a l’espai ferroviari de Vilanova, l’any 1881, juntament amb el de l’estació. S’hi explicarà la repercussió que ha tingut al llarg de la història i que encara té el ferrocarril quant a temes d’innovació, segons explica Pilar Garcia, directora del Museu.

FER UN COMENTARI