Aquest dilluns el grup municipal Vilafranca en Comú ha tornat a denunciar el “dèficit històric en mobilitat externa i interna” dels municipis de la vegueria Penedès. Ramon Arnabat, regidor del partit a l’Ajuntament de Vilafranca, assegurava que “al Penedès, i a Vilafranca, hi ha molta manca de transport públic i sostenible, i això fa que, tant si volem com si no, cada dia haguem d’utilitzar molt el cotxe”. En aquesta línia, Arnabat explicava que cada setmana hi ha milers de penedesencs que s’han de desplaçar dins i fora de la comarca, “dos terços dels quals per activitats obligades com la feina o els estudis”; i que els grups socials que més es veuen afectats són “les dones, els infants i joves i la gent gran”.
Els comuns apunten que el transport públic no és fluït a la carretera i que el servei de bus intern “és totalment ineficient, cosa que podem comprovar perquè l’utilitza molt poca gent”. Pel que fa als ferrocarrils, des de Vilafranca en Comú reclamen que s’acabi de cobrir la via des de l’estació de tren fins al pont de Moja i que s’arreglin “la multitud de dèficits de les estacions de tren de la comarca. Ara és el moment de fer propostes perquè s’estan desenvolupant diversos plans d’acció a la Generalitat i altres institucions i cap contempla les mesures que serien realment adequades”, afegeixen.
En aquest sentit, el membre dels comuns vilafranquins Fernando de León comentava que cal il·luminar les andanes i senyalitzar tots els accessos i vies, triplicar o quadruplicar el nombre de vies de l’R4 per alleugerir la problemàtica de retards, la mala connectivitat entre trens de diverses línies i la utilització d’una via per a mercaderies, donar cobertura als caps de setmana amb trens fins com a mínim les onze de la nit, disposar de trens semidirectes entre Vilafranca i Barcelona, allargar i connectar amb Vilafranca l’RT2 (que passa per l’Arboç) i l’R8 (que uniria la capital de l’Alt Penedès amb Martorell, la Universitat Autònoma de Barcelona i el Vallès), estudiar un tram de Vilafranca a Vilanova i la Geltrú, i instal·lar un baixador de l’AVE a Vilafranca per tenir una connexió més ràpida amb ciutats com Tarragona o Barcelona.