Vilafranca compta a partir d’avui amb una nova Oficina de Barris per atendre peticions i assessorar les associacions de veïns i les entitats de la vila. L’oficina, ubicada a la planta baixa de l’Ajuntament –on antigament hi havia l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor–, compartirà espai amb l’Oficina de Voluntariat, un servei que es va perdre ara fa dos anys i que ara també es recupera.
Amb l’obertura d’aquesta nova oficina, l’Ajuntament de Vilafranca dona resposta a una reivindicació dels veïns, que reclamaven un espai físic on poder atendre les incidències dels barris i acompanyar-los en el moment de fer tràmits davant l’ajuntament. En aquest sentit, dues persones faran d’interlocutores entre els barris i el consistori, resolent dubtes a l’hora de tramitar ajuts, justificacions de subvencions o convenis, entre altres.
“L’objectiu és donar un cop de mà a les entitats i alliberar-les d’aquesta part més feixuga”, ha explicat el regidor de Participació i Barris, Jordi Junyent. L’Oficina de Barris era una de les propostes electorals que el PSC duia al seu programa.
Es recupera l’Oficina de Voluntariat
Al mateix espai s’ubicarà l’Oficina de Voluntariat, un servei que es recupera després de dos anys funcionant amb “una cobertura tècnica intermitent”. Segons ha explicat l’alcalde, Francisco Romero, la baixa del personal va obligar a l’Ajuntament a aturar el servei, que no ha pogut cobrir el lloc de feina fins ara. Des del govern també han avançat que estan treballant en la recuperació de la Festa del Voluntariat i la Fira d’Entitats.
Les dues oficines atendran de dilluns a divendres, de 9 a 13 h, de forma presencial.