L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha presentat propostes i aportacions a l’avantprojecte del Pla Parcial Territorial del Penedès que ha elaborat el govern de la Generalitat de Catalunya. En total el consistori ha presentat una dotzena d’al·legacions entre les quals destaquen descartar els àmbits de la Serreta i entorn de Sant Pau com a aptes per implantar plaques fotovoltaiques (el POUM protegeix el sòl d’aquestes dues zones com agrícola i paisatgístic) i demanar a la Generalitat que contempli i concreti una estació de trens regionals a la vila.
Encara en matèria de transport, l’Ajuntament de Vilafranca proposa que es modifiqui el recorregut de la nova línia de ferrocarril per a mercaderies, optant per l’Eix transversal ferroviari per al transport de mercaderies de la península amb Europa i evitant el pas pel nucli urbà de Vilafranca. Pel que fa a les comunicacions entre Vilafranca i Vilanova, tenint en compte la Intensitat Mitjana Diària (IMD) elevada de 70.000 vehicles, es demana planificar i executar definitivament la línia orbital ferroviària o una alternativa que permeti fer possible aquest trajecte amb un transport col·lectiu més sostenible no depenent del vehicle privat i el combustible fòssil. Una altra demanda del consistori és que en les actuacions de millora i condicionament de l’AP-7 es demana que s’incorpori la previsió de completar els enllaços en direcció Sud cap a Tarragona en els accessos Centre i Nord al seu pas per Vilafranca del Penedès.
Finalment i referent a la proposta de ronda de circumval·lació de Vilafranca que fa l’avantprojecte del PTP i que pretén connectar la primera corona de nuclis al seu entorn aprofitant la conversió de camins en carreteres incloses en el Pla Zonal de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Vilafranca demana que es pugui mantenir el seu caràcter de xarxa viària saludable (vianants i ciclistes), sense incrementar la capacitat de la via convertint-la en estructurant o que domini el vehicle privat.