Vilanova i la Geltrú desplega aquesta tardor un total de deu jocs immersius com a nou recurs turístic per donar a conèixer la història i la cultura de la ciutat. Després d’una prova pilot la primavera del 2021 amb visites al Museu Víctor Balaguer basades en la realitat virtual, el municipi completa ara la posada en marxa de nou propostes més.
El projecte, que s’ha presentat aquest dimarts a Barcelona, té l’objectiu d’atraure més turisme familiar, difondre la gamificació com a nou recurs turístic, crear llocs de treball gràcies als processos de creació d’aquests jocs i també oferir noves eines a altres destinacions que vulguin seguir les passes de la ciutat. Es tracta, de fet, del projecte de turisme gamificat més gran de l’estat espanyol.
El projecte, anomenat “Agency of Secrets”, situa el visitant com a agent d’una companyia que es dedica a revelar els misteris de la ciutat. Els deu jocs engloben 35 quilòmetres de rutes per Vilanova, 267 enigmes i 460 punts d’interès. A banda de la realitat virtual, també hi ha jocs en plataforma digital i activitats analògiques.
Agency of Secrets ha estat creada en el marc del projecte MEDGAIMS – Gamification for Memorable tourist experiences, finançat pel European Union ENI CBC Mediterranean Sea Basin Programme. Aquest projecte s’ha dut a terme conjuntament amb Jordània, Líban i Itàlia.