La Fira de Novembre de Vilanova i la Geltrú comptarà amb un total de 190 expositors, un 25% més que l’any passat. Així ho ha afirmat aquest matí la regidora de Projecció de Ciutat, Capitalitat i Empresa, Anna Ribera, durant la presentació de la fira, que es farà del 8 al 10 de novembre.
Del total d’expositors, cinquanta-vuit s’estrenen enguany a la fira i uns cent quaranta són empreses locals. Unes xifres que celebren des de l’Ajuntament, que ha apostat per mantenir el mateix model de fira de l’any passat. En aquest sentit, l’espai Temps de Vi i l’espai dedicat a la Federació d’Associacions del Carnaval tornaran a situar-se als extrems de la rambla per millorar el flux de visitants.
El punt neuràlgic serà, un cop més, la plaça de la Vila, on hi haurà un espai dedicat al ferrocarril i a l’economia blava. Sota el lema Emerge et innovate, aquest punt de la fira vol donar a conèixer els sectors emergents i innovadors de la ciutat, “explicant els lligams del ferrocarril amb Vilanova i donant continuïtat al projecte d’economia blava encetat l’any passat”. El comerç local, les empreses, les entitats, els serveis i l’alimentació tornaran a ser presents a la rambla, mentre que l’automoció s’ubicarà al parc de Baix-a-mar i les activitats dedicades a tota la família estaran concentrades a la plaça Soler i Carbonell.
La inauguració oficial tindrà lloc el 8 de novembre al matí amb el pòrtic de la fira, que inclourà dues conferències sobre els sectors emergents i l’impacte de l’economia blava a la ciutat.
El cartell
En el marc de la presentació de la fira, l’Ajuntament de Vilanova també ha presentat la imatge gràfica d’enguany. El cartell és obra del dissenyador Lluís Garcia Ribes, que ha volgut donar protagonisme als visitants, afegint elements característics de la ciutat com el perfil urbà de Vilanova o les lloses de la plaça de la Vila.