Vilanova preveu superar el 90% d’ocupació turística aquest estiu

0
427
Foto: La Fura.

Vilanova i la Geltrú preveu superar el 90% d’ocupació turística aquest estiu, especialment els mesos de juliol i agost. La dada supera la que es va registrar el 2019, un any rècord turísticament parlant i el que es pren com a referència tenint en compte els dos anys posteriors de pandèmia. A aquesta previsió cal sumar-n’hi una altra que, tal com apunta Joan Manuel Gallego, de Visit Vilanova, és la recuperació del turista internacional que fins a la irrupció de la covid suposava el 50% del total de visitants. “Preveiem un dels millors estius dels últims anys”, anuncia el regidor de Projecció de Ciutat, Jordi Medina.

Dimarts al vespre l’Espai Far va acollir l’acte d’inauguració de la temporada turística a Vilanova i la Geltrú. L’acte va servir per presentar les principals novetats d’enguany i per visibilitzar tota l’oferta cultural, lúdica i turística per als pròxims tres mesos. “Vilanova ja té molts potencials turístics i el que ens falta és creure’ns-ho. És el moment de treure pit”, manifestava el regidor. Per la seva banda, l’alcaldessa, Olga Arnau, destacava una de les novetats d’aquest estiu, el MedGaims “una iniciativa innovadora en l’àmbit de turisme i que permetrà conèixer la ciutat a través d’un joc digital”.

Descobrir la ciutat jugant

El projecte MedGaims és un projecte europeu en el qual participen Jordània, Itàlia, Líban i Espanya. A nivell d’Estat espanyol s’està executant des del Neàpolis de Vilanova i la Geltrú, juntament amb Idoscat, un centre d’innovació i recerca de noves tecnologies.

El projecte MedGaims té tres objectius: la implementació efectiva de la gamificació (joc) en una destinació turística, la creació de llocs de treball de qualitat pel que fa al disseny de jocs i, finalment, l’increment de flux turístic en destinacions. Aquests objectius s’aconsegueixen creant deu jocs (digitals i analògics) per implementar en una destinació turística. “A Vilanova i la Geltrú hem decidit executar-ho de forma integral creant una experiència transmedia, és a dir, hem creat un joc amb 10 capítols connectats”, explica Xavi Socías, un dels impulsors del projecte.

32 km en rutes

Així, l’Agency of Secrets, que és com s’anomena el joc de Vilanova, ofereix deu jocs per descobrir la ciutat des de diferents perspectives: el patrimoni, la gastronomia, curiositats, etc. “Si completes les deu experiències acabes fent més de 32 km en rutes, descobrint més de 260 enigmes i obtenint més de 460 dades d’interès cultural. La idea és que a qui li agradi la iniciativa pugui estar una setmana a Vilanova jugant o bé creï recurrència i fidelització i el visitant vagi venint a la ciutat”, comenta Socías.

Per desenvolupar l’’Agency of Secrets han calgut tres anys de feina. El joc estarà actiu a partir de l’1 de juliol a través del web www.agencyofsecrets.com es podrà descarregar gratuïtament l’aplicació per començar a jugar.

FER UN COMENTARI