Una quinzena de cellers de la DO Penedès ubicats en una part de les subzones Massís del Garraf i Marina del Garraf estan gestant la creació d’un nou segell promocional, que es dirà Vins del Garraf, per diferenciar-se de la resta. Aquest dimarts al matí han fet una reunió virtual per posar-hi fil a l’agulla, sota el paraigua de Node Garraf, i han presentat un logo corporatiu, realitzat pel gabinet ADN Studio, de Sant Pere de Ribes.
La divisa Vins del Garraf té el propòsit de donar a conèixer les marques i els productes que s’elaboren en els entorns del massís i la marina del Garraf, adscrits a la DO Penedès. La iniciativa vol traduir-se en una major presència dels vins de la zona en les cartes dels restaurants del Garraf i d’arreu del país. A més, altres accions tindran com a objectiu aconseguir un major grau de coneixement entre la ciutadania de la comarca i els possibles prescriptors.
Aquest projecte s’emmarca en l’estratègia de turisme gurmet que també promou l’Agència de Desenvolupament Node Garraf. L’orquestració d’accions incideix en els productes de proximitat, la tradició culinària, la gastronomia del mar, una nova generació de xefs, els establiments de restauració i els cellers.
Les primeres accions Vins del Garraf s’han datat per la propera tardor, en el marc de La Llotja, prevista entre el 2 i 22 de novembre. També tindran un estand promocional a la Fira de Novembre de Vilanova i seran protagonistes de la primera Novena de Cuina Marinera del Garraf, també al novembre.