El 2017 ha de ser l’any del Pla de màrqueting d’EnoturismePenedès

0
1630

Així ho va dir Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística del Penedès, durant la presentació del Pla d’Acció 2016 d’enoturismePenedès, que va tenir lloc dilluns a l’Auditori del Vinseum. Sala explicava que l’ens necessita un nou pla director per saber cap on ha de dirigir les seves actuacions i quines han de ser.

Atreure les autocaravanes
Un altre dels focus importants d’aquest 2017 podria ser l’intent d’atreure autocaravanes. En la seva conferència prèvia sobre Màrqueting turístic i noves oportunitats de negoci, la consultora Txell Costa reclamava la necessitat que el territori se singularitzi, que disposi d’una oferta única, no comparable amb cap altra zona turística (ni enoturística), de manera que el visitant, o ve al Penedès, o no ho troba enlloc. Això, a més, permetria no haver de competir amb preu (a la baixa, esclar).

En aquest sentit, Núria Sala va dir que tenien en projecte (pendent de confirmar subvencions) crear una “xarxa d’àrees de pernocta” per a autocaravanes, a imatge i semblança de la de Vilafranca, “que quasi sempre és plena”, o d’alguns cellers que permeten fer-hi nit.

Més enllà de fulletons promocionals, la pàgina web (www.enoturismepenedes.cat) i la presència a fires (destacant les de Utrecht i Fitur a Madrid, que ja van ser al gener, i al llarg de l’any a Berlín, Londres i diversos indrets de Catalunya), el Consorci disposarà enguany de dos nous suports promocionals: la Guia de Vins de la DO Penedès feta per Lluís Tolosa i un mapa en paper de rutes (també de venda al públic) que s’editarà enguany.

Mercat català… i europeu
El principal mercat és el català, i més enllà els esforços es destinaran a captar visitants de França, Alemanya, la Gran Bretanya i també els Estats Units.

Quant a la plataforma comercialitzadora per internet, l’objectiu fixat per aquest 2017 és incrementar el volum de negoci el 10% (l’any passat es va quedar en el 8%). La via per aconseguir-ho: augmentar les pernoctacions (amb ofertes de 2-3 dies) i augmentar el preu mig del que es gasta cada turista.

FER UN COMENTARI