L’actual alcalde de Vilafranca i cap de llista de Junts x Vilafranca per a les eleccions d’aquest diumenge ha exposat avui en roda de premsa algunes de les propostes del partit en relació amb l’urbanisme i la convivència a la ciutat.

Regull explicava que la darrera dècada l’Ajuntament ha patit una baixada d’ingressos d’uns 9 milions per any, cosa que ha suposat la pèrdua d’aproximadament 100 milions d’euros. És per això que fins ara l’equip de govern havia volgut prioritzar la cohesió social en detriment de les millores a la via pública: “hem volgut evitar que es notessin els efectes de la crisi en els serveis socials”, afirmava l’alcalde.

Tot i així, Regull ha assegurat que la recent pujada d’ingressos es dedicarà a millorar la via pública, “atès que els serveis socials els tenim ben coberts”. De fet, la formació exposava que els darrers dos anys ja s’ha anat augmentant la partida pressupostària dedicada a la via pública i que això no ha afectat la qualitat dels serveis socials. Una de les propostes de Junts x Vilafranca és la creació de 10 hectàrees de passeig que comuniquin tot Vilafranca i la remodelació del carrer Comerç que, segons Regull, “suposarà un pulmó espectacular al mig de la vila”.

Altres propostes en l’àmbit urbanístic serien la creació de més voreres i rampes d’accessibilitat, un augment de l’enllumenat públic i la millora de la vegetació de la rambla de la Girada i l’avinguda Catalunya.

Pel què fa al transport, Regull exposava que, malgrat no sigui competència de l’Ajuntament, es comprometen a negociar amb ADIF i amb la Generalitat per tal d’aconseguir un cobriment total de les necessitats dels busos, l’estabilment del bus a Bellaterra i el compliment de les obres de rodalies. Pel què fa a aquesta última mesura, Regull explicava que el deute de l’Ajuntament amb ADIF s’ha rebaixat; però des de l’Ajuntament mantenen el seu límt i exigeixen el compliment de diverses millores: la creació de pantalles acústiques, la remodelació de l’estació, el cobriment de la via fins el pont de Moja i la reposició del carrer Santa Fe. Regull declarava que les relacions de l’Ajuntament amb ADIF estan sent més fluïdes que mai i veu més possibilitats d’arribar a un acord amb beneficis per les dues parts.

L’alcalde ha afirmat que en un futur hi haurà una parada d’AVE a Vilafranca i que s’ampliaran les vies mortes per acollir trens de les línies de Tarragona i Bellaterra; però que aquestes millores dependran de la quantitat de massa crítica que ho demani i dels pactes amb ADIF, la Generalitat i la resta d’Ajuntaments i territoris afectats.

Finalment, la formació ha recordat que els últims anys s’han construït 500 noves places d’aparcament gratuïtes i que el 2021 finalitza la concessió de les zones blaves, cosa que podrà suposar o bé un nou pacte avantatjós amb Saba o bé una gestió política i una relocalització de les places.

FER UN COMENTARI