L’associació de comerciants Comerç del Foix posarà en marxa a partir de dilluns de la setmana que ve una aplicació de telefonia mòbil gratuïta i una targeta client per fidelitzar la seva clientela, amb la qual cada compra es veurà regraciada amb una gratificació que podrà servir per a compres ulteriors en qualsevol establiment adherit. En una primera fase, fins al mes de juliol, s’han adherit a la campanya 28 establiments de Santa Margarida i els Monjos, i a partir de l’agost passaran a ser 51. El president de Comerç del Foix, Alfons Oliva, ho ha qualificat com “el projecte més important des de la nostra constitució”.
El sistema de funcionament serà senzill. Es demana la targeta en qualsevol comerç adherit i/o es descarrega l’app. A partir d’aquí, s’obté un compte moneder personalitzat on s’acumulen diners per cada compra que es faci. Amb aquests diners es poden obtenir descomptes per compres posteriors, en qualsevol comerç adherit (no cal que sigui el de la compra inicial).
A més, a les botigues els permet amb l’app enviar campanyes, notificacions personalitzades, fer sortejos, promocions, etc. El dinamitzador comercial de Comerç del Foix, Joan Antoni Calaf, ha dit amb que l’app “ens ajudarà a modernitzar i afrontar els canvis tan importants que vindran pel comerç al segle XXI”.
D’altra banda, el 26 de febrer es va fer el lliurament del segon premi de la Mega Panera nadalenca de Comerç del Foix, en la seva dotzena edició, que va recaure en la mongenca Núria León. El premi estava valorat en 1.500 euros en productes i serveis d’establiments associats. En total, durant la campanya es van repartir 100.000 butlletes a clients.