La Plataforma pels Camins Escolars de Vilanova demana a l’Ajuntament que les mesures que ara implanta a corre-cuita per afavorir la mobilitat a peu i en bici per la ciutat, en detriment dels vehicles de motos, no siguin provisionals, sinó definitives. La plataforma fa anys que reivindica guanyar més espai pels vianants, mesures efectives de pacificació i de dissuasió del trànsit contaminant, i comparteix els objectius de convertir Vilanova en ciutat 30, amb voreres més amples i menys contaminació de vehicles.
Per a la plataforma, “si una cosa ha fet palesa la crisi sanitària del covid-19 pel que fa a mobilitat i espai públic és que el disseny de la ciutat té una repercussió directa sobre la salut de les persones”. Així, les mesures per garantir prou espai als carrers per poder-hi caminar mantenint la distància social de seguretat “són imprescindibles, però al voltant del 70% de l’espai està destinat als cotxes, sigui en circulació o aparcats. Aquesta forma de privatització de l’espai públic a la que el gruix de la població sembla haver-se resignat, ha estat motiu de denúncia per part de la nostra entitat des dels seus inicis”.