Entrevista a Ernest Pérez-Mas, fundador, president i director general (CEO) de Parlem Telecom

Per redacció AMIC

Per què vas crear Parlem Telecom?
La idea va sorgir el 12 de setembre del 2012 després de la manifestació de la Diada. Setmanes més tard, assistia a la fira sobre telefonia a Madrid i vaig constatar que no hi havia cap operador català. Llavors, vaig pensar que n’havia de fer un i a l’avió de tornada ja vaig escriure el pla de negoci.

Com es finança la companyia?
Som una empresa finançada en el seu 99% per catalans. Un total de 13 famílies del país hi han invertit i comptem també amb 750 “petits” socis particulars que han posat entre 1.000 € i 15.000 € cadascú. L’1% restant correspon a MásMóvil, que és el nostre proveïdor de xarxa principal.

Què distingeix Parlem Telecom de les seves competidores?
El nostre valor afegit és poder oferir uns serveis de telecomunicacions semblants als de les companyies dominants del mercat a un preu molt més competitiu i amb una major flexibilitat. La nostra filosofia és “pagues només per allò que necessites”. Per això, tenim una solució completa amb televisió, Internet i mòbil a un preu un 20-30% per sota de les grans operadores. A més, el nostre servei d’atenció al client és en català i personalitzat.

Aquest equilibri preu/qualitat ha estat essencial per la nostra expansió empresarial als Països Catalans en els últims 6 anys. De fet, el Financial Times ha situat Parlem en la posició 200 del seu rànquing del 2020 d’empreses que creixen més ràpidament d’Europa. D’altra banda, també hi ha una part sentimental per escollir-nos, que és la de construir l’operadora de referència del nostre país.

Fins on arriba la cobertura de Parlem?
Podem garantir la cobertura a tot Catalunya i a la resta del món, ja que treballem amb les infraestructures d’Orange. A més, el nostre acord amb MásMóvil ens garanteix disposar de la fibra òptica més ràpida del mercat.

Fa uns mesos heu llançat la marca “Parlem Empreses”… Què oferiu a les companyies?
Tenim un equip molt qualificat, que ofereix uns serveis tecnològics ajustats a les necessitats que detectem en cada companyia. Analitzem cas a cas, assessorem el client i li proporcionem només aquells productes que marquen la diferència en el seu sector. Som assequibles, propers i innovadors. En definitiva, parlem clar i català i disposem de serveis pensats especialment per a pimes (com plans de telefonia mòbil ad-hoc o comunicacions unificades per integrar fix i mòbil) i altres productes més concebuts per a grans companyies. En aquest sentit, Parlem Empreses ofereix solucions tecnològiques innovadores i personalitzades per garantir la connectivitat (HotSpot Wi-Fi, circuits de dades, radioenllaços,…), l’allotjament (Data Center, Hosting Cloud) o la seguretat (càmeres Tèrmiques, SmartCities, control de presència per a treballadors,…).

Parlem ha deixat de ser un operador virtual i preveu obrir botigues als territoris de parla catalana. Què busca amb aquesta decisió?
La nostra aposta per la proximitat implica trepitjar el territori i conèixer de ben a prop les necessitats dels nostres clients, ja siguin empreses o particulars. Som una operadora catalana, amb seu a Barcelona, i aquest estiu obrirem ja la nostra primera botiga a Lleida. Recentment, a més, estem obrint diversos corners de Parlem en botigues de distribuïdors en tot el territori català.

Quina dependència té Parlem de les infraestructures i la xarxa d’altres operadores?
Per una qüestió legal, només hi ha quatre grans empreses que tenen concessió de l’Estat per disposar d’una infraestructura mòbil pròpia: Movistar, Vodafone, MásMóvil-Yoigo i Orange. Aquesta situació no ha estat un inconvenient per a Parlem, ja que és més intel·ligent i eficient rellogar les infraestructures de les macrooperadores i arribar a acords per aconseguir el millor servei. Sí, en canvi, té sentit construir i desenvolupar infrastructura pròpia de Parlem en petites localitats per garantir la connectivitat a tot el territori català. Ningú pot quedar-se aïllat i cal integrar el país.

Quin retorn econòmic genera la companyia al territori?
Tot el retorn és cap a Catalunya. Parlem paga els seus impostos aquí, inverteix amb clients i proveïdors locals, realitza esponsorització d’actes locals, etc.

Fins a on pot arribar territorialment Parlem?
Durant la nostra trajectòria de 6 anys ens hem centrat a expandir-nos a Catalunya i el 2021 volem consolidar-nos també a les Illes Balears i al País Valencià, on cada cop tenim més clients.

 

FER UN COMENTARI