La gastronomia és l’eix central de Vilanova com a destí turístic. Aquesta és una de les conclusions de l’estudi de la imatge turística de la ciutat a internet, basat en l’anàlisi de 75.662 opinions en línia. Els restaurants representen gairebé el 70% de les opinions analitzades, emeses durant 2019 i 2020 en plataformes turístiques i obtenen un Índex de 8,18 sobre 10, que s’eleva fins al 8,33 en el cas d’establiments més actius en la promoció gastronòmica vilanovina.
En la presentació de l’estudi, l’alcaldessa Olga Arnau ha dit que “la restauració i el comerç són pilars de l’economia de la ciutat”, i que “és important el que opinen de nosaltres”. Arnau s’ha adreçat al sector turístic per mostrar-se convençuda que “si hi guanyeu vosaltres, hi guanyem tots”.
El treball s’ha fet a clients de 465 elements turístics com allotjaments, platges, museus, activitats nàutiques, oci familiar, oci nocturn, mercats, esdeveniments i restauració. Més enllà de la restauració, l’estudi també posa de manifest una elevada satisfacció (8,73) en relació amb les platges, museus, espais urbans, mercats o activitats nàutiques; i els allotjaments treuen un 8,45.