És més que probable que no sigui una estació, sinó tan sols un “baixador”. Anem-ho a veure:
Primer: L’estació està inconclusa. Indiscutible. El que tenim com a estació és el resultat de les obres de baixada del nivell de les vies, això que diuen soterrament. El que clama al cel, en aquest cas, és el temps transcorregut amb l’estació inacabada i no sabem fins quan. Algú sap quan s’acabarà l’estació de Vilafranca?
Segon: Es manté la provisionalitat en tant que resta inconclusa. Hi ha un projecte per a l’estació?
Tercer. Arribant a l’estació de nit, es comprova la manca d’il·luminació. A les andanes, al vestíbul, a gran part de l’entorn exterior immediat.
Quart: És depriment? Això és discutible. Hi ha molta subjectivitat en aquesta afirmació. Tot i així, tampoc podem dir que l’estació convidi a romandre un instant més de l’imprescindible.
Cinquè: Que l’espai de l’estació no està gaire estructurat és bastant cert. Per posar un exemple: les andanes i el vestíbul no estan ben connectats.
L’estació no és una cova, però té serioses mancances. També hem constatat mancances en altres estacions de la línia R4 a l’Alt Penedès, com a Gèlida, Sant Sadurní i els Monjos. En alguns casos falla l’accessibilitat a les andanes, en altres la senyalització, en altres…
Hem d’exigir a les administracions competents, Generalitat i Estat, que millorin l’estat de les estacions. Des dels ajuntaments i el Consell Comarcal s’han de reclamar estacions dignes, confortables, funcionals, boniques. Des de la ciutadania hem de vetllar que es portin a terme les actuacions necessàries per a un servei públic fonamental.
Vilafranca en Comú