Més descomptes a la C-32 al Baix Penedès i Garraf per evitar “fugues” cap a l’AP-7 quan sigui gratuïta

0
937
El peatge de la c-32 a Cubelles. // GEMMA SÁNCHEZ-ACN

A partir de l’1 de setembre entren en vigor les noves bonificacions, de fins al 40%, en el preu del peatge de l’autopista C-32 sud, entre el Vendrell i Castelldefels. Així es va donar a conèixer divendres en el marc de la Taula de Mobilitat Penedès, integrada per representants de la Generalitat i dels ajuntaments afectats, amb la presència del secretari de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, i del director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores.

Els descomptes s’aplicaran –i no per casualitat– coincidint amb la data en què l’altra autopista que travessa el Penedès de cap a cap, en aquest cas per l’interior, l’AP-7, deixarà de ser de pagament, en acabar-se-li la concessió a Abertis. L’objectiu no explicitat és pal·liar el descens de trànsit previst a la C-32 gràcies al fet que molts vehicles es desviaran per l’AP-7 per fer el viatge sense peatge.

El descompte anunciat serà del 40% en el tram entre Sitges i Castelldefels i del 70% entre el Vendrell i Sitges, però només se’n podrà beneficiar qui hi viatgi entre els dilluns i divendres, en dia no festiu, si fan el trajecte d’anada i tornada, en un mateix dia natural i el mateix origen i destí, amb un límit de dos viatges d’anada i tornada al dia. A més, és necessari disposar de telepeatge o de l’aplicació Awai (gratuïta). Per obtenir els descomptes, cal registrar-se gratuïtament al web de la concessionària de la C-32 Sud, emplenant un formulari que estarà disponible a partir de l’agost.

Aquests descomptes substitueixen les actuals bonificacions d’homogeneïtzació tarifària i recurrència, i són complementaris a les bonificacions existents per a vehicles ecològics, vehicles d’alta ocupació, entre altres.

Les bonificacions són fruit de l’acord entre el Govern de la Generalitat i les administracions locals, amb l’objectiu d’afavorir els desplaçaments per raons de mobilitat obligada, de vehicles lleugers.

Pocs canvis

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Vilanova, Antoni Palacios, ha qualificat la mesura de molt positiva ja que “afavoreix l’equilibri del territori i s’aconsegueix una històrica reivindicació”. No ho veu igual la Plataforma No Vull Pagar C32, que afirma que s’introdueixen “pocs canvis que més aviat penalitzen l’usuari”. I és que ja fa temps que imperen uns descomptes que, com els nous, deixen de banda els trajectes del cap de setmana. A més, les noves bonificacions obliguen a fer el viatge d’anada i tornada en menys de 24 hores, de manera que són “més restrictius”, segons diuen des de No Vull Pagar. A més, la plataforma troba discriminatori que les bonificacions les assumeixi la Generalitat, ja que “els diners que el Govern destinarà a sufragar aquestes bonificacions sortiran dels pressupostos públics fruit del pagament dels impostos de la població , utilitzi o no l’autopista”. Com a nota positiva, la plataforma destaca que “les bonificacions continuen essent per tothom i no pas només per a residents, tal com defensaven els alcaldes i presidents comarcals”.

FER UN COMENTARI