El futur del Baix Penedès

0
353

La màgia de pensar en gran, de David J. Schwartz, ens fa pensar més enllà d’on estem acostumats. Els pensaments petits porten a resultats petits, únicament pensant en gran aconseguirem grans resultats. El PSC va presentar al Parlament el 16 d’abril la proposta de resolució que tornava a demanar l’execució del Logis Penedès. Han passat 15 anys des que es va presentar el projecte de Cimalsa de crear aquesta megaplataforma logística al servei de les necessitats dels ports de Barcelona i Tarragona. Dues crisis econòmiques després, el model productiu ha experimentat canvis profunds. El PSC hi torna amb un projecte amb mentalitat del segle passat, afirmant que tindria “un mínim impacte paisatgístic”!

El nou delegat del Govern al Penedès, David Alquézar, ha declarat que el Govern aposta per Idiada 2, model d’activitat econòmica i recerca que enforteix la comarca amb un projecte basat en el desplegament del vehicle autònom i la mobilitat sostenible, que aportarà llocs de treball i cicles formatius lligats al vehicle elèctric i molt més respectuós amb el medi ambient. El Baix Penedès esdevindria referència a Europa i estaria a l’avantguarda de la investigació en mobilitat sostenible.

Així, tenim dos models: el del PSC i Territori de la Generalitat (la sociovergència de sempre) que aposta per fer del Baix Penedès una comarca al servei de les àrees metropolitanes de Barcelona i Tarragona, i el dels republicans que aposta per ser referents a Europa, amb possibilitat de crear sinergies amb el projecte del centre d’Hidrogen Verd a Tarragona. Ocupació de sòl amb més camions per ser un centre logístic com tants altres sense valor afegit, o esdevenir un centre punter a Europa apostant per la transformació verda que necessita el planeta?

L’aposta està entre quedar-se al segle passat o pujar al tren que porta a ser protagonista del futur!

Dani Pernas (president comarcal d’ERC) i Ivan Faccia (secretari d’organització)

Baix Penedès

FER UN COMENTARI