Aquesta setmana el Consorci de Promoció Turística del Penedès ha presentat el Pla d’Accions per aquest 2022, en un acte presencial amb un centenar de persones a l’Auditori Municipal de Vilafranca. Ramon Riera, president del Consorci, avançava que es recuperaran les fires i més actes presencials: “volem continuar donant valor als productes i construir potencialitat i presencialitat, i això serà possible perquè, malgrat la pandèmia, hem mantingut la flama del Penedès encesa i hem seguit identificant, endreçant i promocionant les potencialitats del territori”.
En aquesta línia, Riera es referia a les senyalitzacions i infraestructures turístiques de la zona. El president afegia que durant la pandèmia “algunes coses han vingut per quedar-se, com els wine bars” i destacava que “encara estem lluny de recuperar els números de visites d’abans perquè la situació no està regularitzada, sobretot en referència als visitants estrangers, però amb el confinament la gent de casa nostra ha redescobert molts punts turístics propis. Ara continuem treballant per fer créixer l’impacte econòmic i, sobretot, construir la marca i prestigiar-la, perquè tinguem la presència i la promoció que cal perquè la gent se senti atreta pel nostre turisme de qualitat i diversificat”.
Per la seva banda la directora del Consorci, Núria Sala, ha recordat el primer encàrrec de l’entitat amb la creació de la primera Ruta del Vi de l’estat, actualment una de les més reconegudes, i ha apuntat que “estem a un pas de celebrar 25 anys de vida i podem dir que som referents en gestió de destinacions petites, que mai hem deixat d’arriscar, i que ara el territori es troba en un moment pròsper. Ens ho hem de creure més”.
Natura, cultura i esport
Alguns dels objectius del Consorci van lligats amb les iniciatives de les institucions del territori, com la creació d’una ruta ciclable per tota la comarca que ha anunciat el Consell Comarcal, una ruta del vi que ha exposat l’Ajuntament de Vilafranca, o una revisió de la digitalització i les noves tecnologies, necessitats de les empreses i punts d’interès del sector.
Des del Consorci, entitat publicoprivada que compta amb les institucions del territori i unes 180 empreses, expliquen que volen reforçar les activitats presencials com les fires, però també les que impliquin l’esport i l’aventura i l’empenta i compromís dels municipis i els seus interessos i potencialitats concretes.
Alguns d’aquests projectes seran millorar els punts d’interès al voltant de la ruta Penedès 360 i la creació de noves experiències, entre altres. Així, per aquest 2022 esperen potenciar els viatges en família, poder participar en mostres internacionals i reforçar l’aposta pel turisme de proximitat i la creació de xarxa amb tots els agents del mapa.
La regidora de Turisme de Vilafranca, Dolors Rius, afirmava que “encara som uns grans desconeguts, però això significa que tenim molta capacitat per demostrar el que te