Aquest mes de maig han de començar les obres de pacificació del trànsit i de construcció del nou carril bici a l’avinguda Francesc Macià, entre el carrer Josep Coroleu i rambla Arnau de Vilanova. Des de Som VNG denuncien, una vegada més, que el rojecte s’està desenvolupant sense tenir en compte ni les associacions veïnals dels barris afectats, ni l’opinió dels comerços de la zona, en consonància amb el que manifesten els comerciants de la rambla Samà, i afegeixen que perquè sigui viable la pacificació, ha d’anar acompanyada de nous pàrquings dissuasius a tota la ciutat, com a alternativa a la reducció de places d’aparcament que comportarà i responent “a la realitat de les necessitats de desplaçaments i mobilitat generada actuals”. També demanem que les zones de càrrega i descàrrega es respectin, en un horari limitat, en una ubicació pròxima als eixos comercials.
Som VNG considera que les polítiques de mobilitat activa “no poden ser un pedaç”, que han d’incloure l’ampliació i millora de les línies urbanes de bus i que han de tenir en compte el petit i mitjà comerç de la vila: “les polítiques de pacificació del trànsit es fan per recuperar per a les persones els espais de la ciutat que abans només eren pels cotxes, per tant, és un contrasentit no comptar amb les mateixes persones a l’hora de redactar-les i implementar-les”.