Anar amb bici de Vilafranca fins al darrer polígon industrial abans d’arribar a Santa Margarida i els Monjos ja és possible. I és que ja s’ha acabat les obres del darrer tram que restava per completar entre l’hotel Air i la depuradora d’aigües residuals, on finalitza el terme municipal de Vilafranca. A partir d’aquest punt, l’ajuntament de Santa Margarida i els Monjos ja està fent les obres corresponents per connectar-lo amb el seu nucli urbà.
El nou tram té 400 metres de carril amb paviment diferenciat per al trànsit de vianants i el de bicicletes, disposa d’enllumenat tipus led i d’una àrea de descans amb bancs, arbres i papereres. Aquest tercer tram ha tingut un cost de 451.786,06 euros, una quarta part del qual s’ha finançat amb fons europeus Feder.
Així doncs, i després de mesos d’obres dividides en tres fases, s’ha connectat mitjançant un únic carril bici de 2 quilòmetres el nucli de Vilafranca amb els cinc polígons que hi ha distribuïts al llarg de l’avinguda de Tarragona: Avinguda de Tarragona, Clot de Moja, Estació de Mercaderies, Domenys I i Domenys II.
El regidor d’Urbanisme, Francisco Romero, recordava que aquest carril bici “era una infraestructura molt demanada per la gent que treballa i desplaça amb un altre tipus de mobilitat diferent del vehicle i s’ha fet amb tots els requisits que exigeixen els estàndards actuals de mides, materials, senyalització o visibilitat. Ha calgut infraestructura addicional per esquivar punts realment delicats com la rotonda de la N-340 amb un desviament cap al carrer Calafell i el ramal d’accés a l’AP7 amb la construcció d’un túnel”.
Per la seva banda, el regidor de Projectes Estratègics i Mobilitat, Aureli Ruiz destacava el potencial d’ús d’aquest espai: “amb més de 2.000 persones que treballen als polígons de l’avinguda de Tarragona. Amb la comunicació entre municipis, amb Santa Margarida i els Monjos i La Ràpita, que serà una realitat a final d’any, aquest potencial es multiplicarà. Calculem que més de 400 persones diàriament utilitzaran aquest carril bici”.