L’associació de comerciants Comerç del Foix i l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos activen entre l’1 i el 20 de juliol una campanya comercial que té com a objectiu estimular les compres al municipi, fidelitzar la seva clientela i, alhora, donar a conèixer tots els establiments que hi ha. En total hi prenen part 64 negocis de Santa Margarida i els Monjos, que són a la vora de 70% dels que hi ha al municipi i el 80% dels que estan associats a Comerç del Foix. La campanya consisteix en què, per una compra mínima de cinc euros, els locals adherits ofereixen una butlleta per rascar. Hi ha 50.000 butlletes a disposició de la clientela i el gerent de Comerç del Foix, Joan Anton Calaf, està convençut que s’esgotaran. Dels 50.000 cupons, 600 tenen premi, que pot ser de cinc o de deu euros, a fer servir als establiments adherits: el llistat es pot consultar al web de Comerç del Foix i també són identificables amb els distintius que tenen tots a la porta d’accés. Hi ha un total de 4.000 euros en premis, que es poden consumir fins al 30 de novembre, per bé que no es donaran més rasca-rasca a partir del 21 de juliol.
Dels 64 establiments que ofereixen butlletes, 14 són fleques i d’alimentació, 12 són bars o restaurants i els 28 restants, serveis i altres negocis de venda. Per repartir el consum entre tots els sectors, s’han repartit premis entre tots tres. Així, a qui li toqui premi de color blau, podrà fer el consum a un local de venda d’alimentació; el carbassa serà per a bars/restaurants; i el verd, per a la resta d’establiments.
L’alcaldessa Imma Ferret ha explicat que aquesta campanya “és una forma nova d’incentivar les vendes a comerços i serveis del municipi”.