El ple va aprovar dilluns la creació d’una zona verda d’aparcament al barri de Ribes Roges. L’objectiu, segons va explicar el regidor d’Urbanisme, Joan Giribet, és reduir la circulació de vehicles a la façana marítima i evitar els col·lapses que es produeixen els mesos d’estiu. “Aquesta mesura farà que l’accés sigui més restringit perquè en implantar una zona de pagament, els vehicles no estaran donant voltes buscant pàrquing gratuït”, va subratllar.
La zona verda funcionarà els mesos d’estiu i afectarà al voltant d’un miler de places d’aparcament distribuïdes en una vintena de carrers interiors del barri de Ribes Roges. Els veïns de la zona hi podran aparcar gratuïtament, la resta de residents de la ciutat hauran de pagar una tarifa reduïda, mentre que a la resta d’usuaris se’ls aplicarà la tarifa habitual de zona blava.
La intervenció, que es finançarà mitjançant una subvenció de 300.000 euros de la Generalitat vinculada en l’àmbit del turisme de qualitat, es complementarà amb la creació d’un aparcament dissuasiu a la ronda d’Europa, davant de l’Aki. Serà gratuït i es connectarà amb les platges a través de busos llançadora. Aquesta segona fase està vinculada al projecte de naturalització de la platja del Far, que preveu l’eliminació de les 400 places d’aparcament en aquest espai, que s’anirà regenerant creant un nou paisatge dunar.
L’explotació de la zona verda anirà a càrrec de l’empresa municipal VNG Aparcaments, que en tindrà la concessió durant un període de deu anys per amortitzar l’aportació extra que haurà d’invertir, valorada en 400.000 euros.
La proposta va tirar endavant amb els vots a favor del govern (CiU i PSC), la CUP, Som VNG, el PP i la regidora no adscrita Carmen Reina. ERC i C’s s’hi van oposar. “La problemàtica d’aparcament a la façana marítima s’ha d’afrontar d’una manera global”, va defensar Francisco Álvarez, de C’s, que va insistir en el fet que “abans d’establir limitacions s’han de buscar alternatives”.
Queti Vinyals, en nom d’ERC, va dir que “no podem plantejar-ho com una pujada de febre” i va mostrar reticència a una concessió a deu anys, atès que “pot significar una hipoteca concentrada a una sola zona de la ciutat”. Des de la CUP, tot i votar-hi a favor, es va qualificar la mesura de “poc ambiciosa”. “No entenem per què la zona verda, destinada a garantir que el veïnat pugui aparcar, es vol implantar al barri de Ribes Roges, on gairebé tothom té aparcament privat, i no al barri de Mar, on hi ha més densitat de població i menys pàrquings privats”, va qüestionar Raimon Ràfols.
El govern també va anunciar que la nova zona verda s’acompanyarà de la implantació d’una zona 30, que limitarà la velocitat donant prioritat a bicicletes i vianants.